Opleiding vormgever

Status
Niet open voor verdere reacties.

errortje95

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2011
Berichten
6
Hallo,,

Mijn computer heeft het begeven 6 jaar oud.
en nu wil ik een nieuwe en ik heb er al aan gedacht om een laptop i.v.m volgend jaar dat ik de opleiding vormgever wil doen dus hier wil ik rekening mee houden nu heb ik wat dingen uitgezocht deze eisen zijn minimaal maar ik vind het scherm zo klein heb je nog andere moddelen die goed zijn voor deze opleiding ?
High end model
• Intel® Core™ i5 Processor • 6GB DDR3 geheugen • 15.6" LED HD Scherm • nVIDIA GeForce 1GB • 500GB 7200rpm harde schijf • 3 jaar garantie
Een topmodel met topperformance, robuustheid en een uitmuntende accutijd van 8 uur in een compacte behuizing. Door middel van de magnesium behuizing kan dit notebook tegen een stootje. met uitbreidingen zoals E-sata, HDMI, USB met lader is het notebook ook prive perfect te gebruiken en kan het met de meest voorkomende apparatuur gekoppeld worden. Dit notebook is voorzien van 3 jaar garantie met ophaal en terugbreng mogelijkheid.Bestel via deze link voordelig je Microsoft Office licentie. Welk notebook past bij welke opleiding? klik hier voor een overzicht Let op; Ook medewerkers van het ROC van Twente mogen deelnemen aan het project (vraag naar de voorwaarden).» € 697,-


Apple MacBook• Intel Core 2D Duo 2.4Ghz• 13,3" LED LCD scherm • 4GB geheugen • 250GB harde schijf • Tot 7 uur batterij • 1 jaar garantie
De Apple notebook voor iedereen! Deze speciale ROC uitvoering heeft 4GB intern geheugen en een krachtige processor. De MacBook heeft een accutijd van 7 uur. Perfect in te zetten voor beeld- en videobewerking. Uitermate geschikt voor gebruikers die méér eisen van hun notebook. € 967,-



 
Uhh... de MacBook is sinds vandaag niet meer te kopen via Apple. Alleen nog oude restanten/oude modellen.

Als jouw school aangesloten is via slim.nl kun je voor ±1050 euro een 13" MacBook pro i5 met 4 Gb.
 
Het probleem is het beeldscherm,

wat is het beste voor de opleiding

Alternatieven ?

en het is pas voor volgend jaar ga nu het examen jaar in maar heb een nieuwe nodig dus hou de alvast rekening mee snap je?
 
ongeveer 17 inch ofzo moet hele dag op kijken enzo klein scherm vind ik waardeloos altijd groot gewend en dan naar zo kleine..

+- 1000 euro ofzo

doet school moeilijk als je een andere laptop neemt biw ?
 
Geen idee hoe je school reageert.

Zelf wou ik ook altijd een 17" scherm als laptop(thuis monitor = 22"). Maar dat wordt je snel zat als je hem elke dag mee naar school neemt.
Ik heb toen een 13" MacBook gekocht. Past prima in mijn rugtas en is lekker licht! 13" vind ik nu groot zat en zou geen ander formaat meer willen!


Maar 17" en 8 uur?? Dan staat hij aan en doet verder niets.
Aangezien je Vormgeven gaat doen, zul je veel Photoshop/Illustrator gebruiken. Dan zal een normale MacBook Pro nog zo'n 3 uur mee gaan. Inplaats van de 7 die hij mee gaat als je een beetje internet.
 
Maar als ik jouw was en jij gaat pas in schooljaar 2012/2013 die opleiding doen. Zou ik dan ook pas een laptop kopen voor je opleiding! De school kan de minimale eisen flink aanscherpen en dan heb je een te zwakke laptop. Ook zullen er dan weer nog snellere en betere laptops te vinden zijn!
 
Ja maar kijk,

het probleem is ik heb de laptop binnenkort nodig ook voor thuis en voor deze school waar ik nu mee bezig ben maar denk dat ik een monitor er bij neem ofzo 24inch 22 inch ofzo is fijner werken.. maar als ik boven alle eisen zit kan er vrij weinig mee gebeuren toch nu is de eis 250 gb en neem ik 750 gb zal dat denk je kunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan