Oplichting via vaste telefoon????

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Werd ik net gebeld door een lang nr 1972................

hello! you won a cruise
dial 9 to follow...

ik ook nog de 9 indrukken
:rolleyes:

toen duurde het even

doorverbinden denk ik

alleen computer gehoord toen opgehangen straks moet ik via een omweg de belkosten betalen ofzo

kan dat?
Kan dit oplichting zijn?

Ik ben het nr ff kwijt, zou met mobiel naar vast moeten bellen, heb dan weer envelopje, maar mobiel is leeg nu
heb siemens vast, dect toestel

of heb ik een cruise gemist.......:p

volgens mij deugt dit niet

misschien ben ik er al ingetuint door 9 in te toetsen

dat is al een tijdje aan de hand zo iemand die beld en zegt dat je een cruise tocht hebt gewonnen dit is onzin ze vragen na je creditcard nummer dan (jaja gratis gewonnen maar toch je creditcard nummer vragen):8-0:

1 tip gelijk neerleggen

Tja tenzij het een echte cruise is! :8-0: :D Dan baal je wel.

Maar je weet altijd zeker dat dit NEP is. Zeker als ze naar je creditcradnummer vragen etc.

Ongelooflijk dat je toch mensen zal hebben die dit gewoon doen. (je creditcardnummer dan he) Niet dat van die 9 indrukken ;)

Tja, dan hebben ze aan mij een slechte, want krijgen is niet betalen hè

stakkers

:(

:thumb:

Dat ruikt sterk naar een andere vorm van "fishing", als ze het nu al via telefoon gaan doen, waar gaan we eindigen.

Dus nooit op zulke zaken ingaan. Gewoon zelf ten aanval gaan. Nu kan het zijn dat ze je nummer van je mobiel hebben, en op je kosten gaan bellen. Even je provider waarschuwen, desnoods een andere sim kaart?

Veel mensen trappen nog in die vallen. Spijtig.

Idd

dit was een gesprek via de vaste lijn, niet via mobiel en heb niets anders gedaan dan 1 x 9 ingetoetst

kunnen ze via vaste lijn niet op jouw kosten gaan bellen?

mobiel en internet zijn daar kwetsbaarder voor dacht ik;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan