• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Oplopend letteren van cellen bij een afwijking

Status
Niet open voor verdere reacties.

harun1982

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2008
Beste forumleden,

Ik ben bezig met een rapportage waarbij ik een vergelijking maak tussen prognose en werkelijk. Indien de afwijking groter is dan 10% wil ik deze in een andere pagina toelichten.

Is het mogelijk om bij een afwijking via een formule oplopend letters toe te kennen?

Hoor graag van jullie,
Harun

Bijlagen

Voor cel E3:
Code:
=ALS(ABS(D3)>0,1;TEKEN(SOMPRODUCT((ABS(D$3:D3)>0,1)*1)+64);"")
Dit gaat goed t/m Z, daarna zal je een ander teken krijgen.

En als je na Z door wilt met AA >> AB >> AC enz., dan kan het met deze:
Code:
=ALS(ABS(D3)>0,1;DEEL(ADRES(1;SOMPRODUCT((ABS(D$3:D3)>0,1)*1));2;LENGTE(ADRES(1;SOMPRODUCT((ABS(D$3:D3)>0,1)*1)))-3);"")

Paul, bedankt voor je snelle reactie. Alleen beschik ik over de engelse versie waardoor de formule niet werkt. Weet jij toevallig hoe de functies in het engels heten?

Dank,
Harun

Paul,

Inderdaad de formules weken zoals ik het wilde hebben, alleen is het mij opgevallen dat negatieve afwijkingen niet worden meegenomen. Is het mogelijk om die ook meetenemen? Verder lopen de letters niet echt op alfabet doo, want ik krijg meeredere letters onder elkaar.

Dank,
harun

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan