oplossing gevraagd outlook 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilmsmode

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2016
pas een nieuwe computer alles er opgezet ook office 2013 (Windows 10)
nu heb ik een probleem met outlook
hij heeft mij geen verzonden map aan gemaakt
deze melding krijg ik met verzenden
taak info@..........,nl -verzenden " rapporteert fout (0x80040119) ; het bericht kan niet worden opgeslagen in de map IMAP -map verzonden items van uw e-mailaccount, omdat Outlook offline is of omdat de e-mailserver geen toestemming geeft om items op te slaan in de map Verzonden items

graag iemand een op lossing
groeten frans:):)
tevens wel leuk junior member ben 60 jaar

Laatst bewerkt:
Welkom bij de Helpmij!

1e optie : verwijder je account(s) en maak deze / ze opnieuw aan.

Heb je daar geen zin in? Een simpel uit te voeren (2e) optie is de volgende :

ga naar het configuratiescherm, programma's en onderdelen, Office, klik rechts, kies wijzigen en dan repareren.

Laatst bewerkt:
Met name het aanmaken van nieuwe accounts moe(s)t eigenlijk werken. Ik moet even passen.

Ik zou het volgende proberen:
Login, vanaf je webbrowser, op de webvariant van je mail (dus op de webmail).
Kijk na welke mailmappen daar bestaan. Mogelijk bestaat er wel een map Sent of Sent Items etc. ipv. Verzonden Items. Kijk in die map of daar de mails staan die je eerder hebt verstuurd. Indien ja, dan moet je in de instellingen van het Outlook profiel het opslaan van verzonden items veranderen naar de mapnaam die (via de webmail gecheckt) de verzonden mails bevat.

Tijs.

dan moet je in de instellingen van het Outlook profiel het opslaan van verzonden items veranderen naar de mapnaam die (via de webmail gecheckt) de verzonden mails bevat.

En die optie ga je in Outlook 2013 niet vinden helaas. In Outlook 2010 en eerder kon je nog, bij gebruik van IMAP, aangeven in welke mappen welke berichten terecht moesten komen, maar vanaf Outlook 2013 maakt Outlook gebruik van het XLIST-commando om de mappen op de mailserver te vinden. Ondersteunt de mailserver dit commando niet valt Outlook terug op de lokale map.
Meer info hier en google maar eens op "outlook 2013 imap". Er zijn meer mensen die hier problemen mee hebben.

oplossing

heb de hele computer op nieuw geformatteerd en alles er op nieuw op gezet
mijn fout was dat ik een geheugen stick met outlook gegevens bij het op starten in mijn computer had zitten
en heeft de *.pst files gebruikt en alles door elkaar gemaakt , denk ik
bedankt voor het mee denken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan