Hoi,
Ik heb reeds eerder vragen gesteld EN antwoorden gekregen op bovengenoemde vraag.
De aangereikte oplossing werken prima mits er sprake is van 1 tabel.
Via via heb ik een andere oplossing gekregen die werkt indien er meerdere tabellen in het werkblad voorkomen.
Hiermee kan een soort standaard gemaakt worden voor de separate tabellen.
Heeft de gebruiker in 1 tabel te weinig regels dan kan hij/zij dit laten aanvullen.
Het werkt met een knop of teken (bijv pijltje omlaag) waar je dan de macro aankoppeld.
De macro zoekt naar een bepaalde kleur. In mijn voorbeeld is dit heel licht geel.
Heb je zelf een andere kleur neem dan even met de macro-opnemer een cel op, verander de kleur en sluit de macro. Nu weet je de code.
In mijn voorbeeld zitten 7 tabellen vandaar de laatste 7 regels.
Staat de cursor buiten een tabel dan wordt de gebruiker hiervan op de hoogte gesteld door de messagebox.
Doe er je voordeel mee.:thumb:
Ik weet niet of ik nu de vraag direct moet sluiten maar dat hoor ik wel.
Ik heb reeds eerder vragen gesteld EN antwoorden gekregen op bovengenoemde vraag.
De aangereikte oplossing werken prima mits er sprake is van 1 tabel.
Via via heb ik een andere oplossing gekregen die werkt indien er meerdere tabellen in het werkblad voorkomen.
Hiermee kan een soort standaard gemaakt worden voor de separate tabellen.
Heeft de gebruiker in 1 tabel te weinig regels dan kan hij/zij dit laten aanvullen.
Het werkt met een knop of teken (bijv pijltje omlaag) waar je dan de macro aankoppeld.
De macro zoekt naar een bepaalde kleur. In mijn voorbeeld is dit heel licht geel.
Heb je zelf een andere kleur neem dan even met de macro-opnemer een cel op, verander de kleur en sluit de macro. Nu weet je de code.
In mijn voorbeeld zitten 7 tabellen vandaar de laatste 7 regels.
Staat de cursor buiten een tabel dan wordt de gebruiker hiervan op de hoogte gesteld door de messagebox.
Doe er je voordeel mee.:thumb:
Ik weet niet of ik nu de vraag direct moet sluiten maar dat hoor ik wel.

Code:
Sub voegregeltoe()
rij = ActiveCell.Row()
If Cells(rij, 2).Interior.Color <> 10092543 Then
MsgBox ("Ik weet niet welke tabel u wilt u vergroten ?")
Else
For x = 1 To 10000
If Cells(rij + x, 2).Interior.Color <> 10092543 Then
lastrij = rij + x - 1
x = 10001 'eruit
End If
Next
Rows(lastrij).Copy
Rows(lastrij).Insert Shift:=xlDown
Cells(lastrij + 1, 3).ClearContents
Cells(lastrij + 1, 5).ClearContents
Cells(lastrij + 1, 10).ClearContents