• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak beïnvloed formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolly01

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Ik heb 2 problemen in deze map, die volgens mij beide met cel/getals/tekst opmaak te maken hebben.:shocked:

Als ik de formules in D16:G16 doortrek dan werken ze niet meer in het bereik D18:G36. Ik heb sterk de indruk dat dit met de opmaak in de rijen A,B en C te maken heeft. Hoe ik de opmaak ook verander, in bereik D18:G36 werken de formules niet meer.
Welke opmaak zorgt ervoor dat de formules in D18:G36 wel werken?

Het volgende wil ik met onderstaande formule in cel E5.
Code:
=ALS(D5="X"|ALS(C5<"6"|A5|"")|"")

Als D5 is een X en C5 is kleiner dan 6, dan wil ik dat dat het klantnummer uit cel A5 genoteert wordt in cel E5.

De formule zet nu het klantnummer in cel E5 maar C5 is groter dan 6. Waarschijnlijk weer die opmaak of de formule klopt niet
Iemand een idee hoe de formule er dan uitziet?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Jolly

Het eerste probleem is opgelost. was inderdaad een geval van verkeerd opmaak van de regels tm 16. De getallen waren opgeslagen als tekst.

De andere formule werkt wel maar de situatie komt in jouw voorbeeld niet voor.

Bijlagen

Bedankt voor je reactie Gelens !

Ik zie dat je de opmaak hebt veranderd maar hoe heb je dat gedaan? Ik kan jouw verwerking niet reproduceren in het eerste bestand :confused: Het originele bestand is overigens te groot om cel voor cel langs te gaan.

Laatst bewerkt:
Jolly

De cellen welke getallen bevatten die als tekst opgemaakt zijn hebben een groen hoekje in de linkerbovenhoek.

Selecteer een aantal van die cellen en bij de bovenste zal een vlakje verschijnen met een uitroepteken erin.
Ga op dat vlak staan met de cursor en klik met de muis.
Er verschijnt dan een menuutje met o.a. de keuze om te converteren naar getal.

Een andere mogelijkheid is om in een hulpkolom de cel te vermenigvuldigen met 1.
Ook dan zijn de getallen correct opgemaakt. Hierna de hulpkolom aals waarde kopieren over de originele kolom. Nadeel is dat als echte tekst in de kolom staat ( "None") dat er een fout melding verschijn.
Je moet maar even kijken wat het simpelst werkt in het originele bestand.

Succes.

Ik heb de kolommen in het oorspronkelijke bestand volgens jouw beschrijving bewerkt. Maar nu geven de formules net zoals het bereik in map2 D18:G37 ook niks als resultaat. Met de tekstopmaak werken de formules wel. Hoe krijg ik nou de data in de kolommen D t/m G?

Met andere woorden, ik heb alle cellen waar een groen hoekje in zit gecovonverteerd naar getal met jouw eerste beschrijving. Nou zie ik dus in map 2 geen data meer in de kolommen D t/m G.

Je doet kennelijk nog iets extra's waardoor de data na de bewerkingen wel tevoorschijn komen. Welke handeling is dat? Ik zie in onderstaand bestand helemaal geen data meer in de kolommen D t/m G.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als D5 is een X en C5 is kleiner dan 6, dan wil ik dat dat het klantnummer uit cel A5 genoteert wordt in cel E5.

eng:
Code:
=IF(AND(D2="X";C2<6);A2;"")
ned:
Code:
=als(en(D2="X";C2<6);A2;"")
Wat gebeurt er als je deze formule gebruikt?

Als ik jouw formule in cel E2 plak, krijg ik een foutmelding.

Het moet toch iets met de opmaak van doen hebben? Het bestand dat Gelens, "Kopie van Map2 gl.xls" mij terugstuurde is een bewerking van dezelfde map2 maar dan is de data in de kolommen D t/m G wel zichtbaar. De data in die kolommen van map2, in mijn vorige bijlage zijn onzichtbaar. Wat heeft Gelens anders gedaan dan ik waardoor bij hem wel de data zichtbaar zijn?

Ik heb iets over het hoofd gezien, mijn bestand bevat deze formule in D2:
Code:
=ALS(B2=[COLOR="red"]"[/COLOR]1[COLOR="red"]"[/COLOR]|"X"|"")

Gelens's formule bevat het rode niet:
Code:
=ALS(B2=1|"X"|"")

En daarmee is mijn vraag opgelost.

Bedankt:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan