• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak bij gegevens vernieuwen in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansen18

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2009
Berichten
57
Hallo,

Ik heb een draaitabel en als ik de gegevens wil vernieuwen, verandert de opmaak.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de opmaak niet verandert?
 
Je kunt deze alleen automatisch aanpassen met VBA
hieronder een voorbeeld

Code:
Private Sub Worksheet_Calculate()
If ActiveSheet.Name = "test" Then
Range(Range("c4"), Columns("C:C").End(xlToRight)).ColumnWidth = 6
End If
End Sub
hiermee wordt de kolombreedte ingesteld naar 6

hoop dat dit je op weg helpt

gr wim
 
een vinkje plaatsen bij "opmaak behouden bij bijwerken" in de opties van je draaitabel (in excel 2007)
 
Ik heb excel 2003. Waar moet ik de optie aanvinken?
Ik zie wel "Opmaak behouden" maar die is al aangevinkt. En nog verandert de opmaak.
Pls. help
 
voorwaardelijke opmaak is misschien iets moeilijker, maar gewone opmaak lukt toch bij mij
 

Bijlagen

  • Map1.xls
    22 KB · Weergaven: 214
Sorry, maar ik begrijp het niet.
Moet ik de opmaak per kolom in VBA gaan "vastzetten".
Ik heb in mijn draaitabel ook kleuren en kolombreedte en lijnen en als ik gegevens ga vernieuwen dan past alles zich aan naar de oorspronkelijke opmaak die ik heb gekozen.
 
ik heb geen VBA gebruikt, enkel dat vinkje gezet en daarna willekeurig wat rijen, kolommen en losse cellen gaan inkleuren. Daarna heb ik de draaitabel vernieuwd en kleurtjes volgen mooi de waarden.
Toon anders eens jouw voorbeeldje, zonder gevoelige info.
 
Ik heb ook zo'n propleem, als ik de draaitabel ga vernieuwen, dan is de hard board lijn van de cellen verdwenen. Ik kan nog steeds geen oplossing vinden. :mad:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan