• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak Buttons voor Macro's + verzenden bestanden met Macro's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elouw

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2016
Beste Mensen,
Op dit moment ben ik bezig met het maken van een nieuw roostsysteem in excel voor een bedrijf. Ik loop echter tegen een paar problemen aan. Ik heb een homepagina met diverse knoppen, zowel hyperlinks en macro’s (zie bijlage).

Nu krijg ik het niet voor elkaar om de knoppen een mooie opmaak te geven (kleur etc).

Daarnaast krijg ik het ook niet voor elkaar om de macro’s die ik gemaakt heb op te slaan bij het bestand. Ik werk op mijn eigen laptop, maar ik stuur de nieuwste versie altijd per email door naar het bedrijf, zodat ze met mijn (de meest recente) versie kunnen werken. Is er een manier om deze macro’s bij de werkmap op te slaan en dat als mijn baas deze werkmap vanaf de email opent ook de knoppen werken met de bijbehorende macro’s?

Alvast bedankt!

Groetjes Eric

Bekijk bijlage Excel Help - Macro's en opmaak.xlsx

Voor de macro's opslaan als .xlsm
.xlsx bewaard geen macro's

Voor de knoppen weet ik niet, zit op de Ipad

Als je knoppen een kleur wilt geven, gebruik dan ActiveX knoppen en geen formulierknoppen. Daarnaast het advies om juist geen kleuren te gebruiken, of deze in dezelfde stijl als het document te houden.

Je kan ook vormen of andere objecten gebruiken en daar een macro aan koppelen.

Zoals door ExcelAmateur aangegeven moet je het bestand opslaan als .xlsm of zoals het voorbeeldje als .xlsb

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan