• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Opmaak cel met zelfde inhoud overnemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter xmir
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

xmir

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2011
Hi,
Kan iemand mij helpen met het volgende:
Ik wil graag dat een cel de kleur aanneemt van een voorgedefinieerde cel met dezelfde tekst. Zie ook voorbeeld:
Kolom E zijn voorgedefinieerde cellen die een tekst en kleur hebben.
Als ik nu in een cel van kolom A tm D de tekst zet van een cel in kolom E dan wil ik graag dat die cel de kleur krijgt van de cel in E.
Hopelijk leg ik het goed uit en is mijn voorbeeldje duidelijk, anders hoor ik het graag.
Groet Mirjam

Bijlagen

@ WD40,
Ik lees dat toch een beetje anders: het gaat blijkbaar niet enkel over A1, maar over kolommen A tot D.
In die zin hierbij een aangepaste versie.

@ Mirjam,
En zouden er in kolom E nog veel meer waarden met bijhorende kleuren komen dan zou een beetje code al leuker kunnen zijn, dus hierbij eveneens een bestand met xlsb-extensie.

Bijlagen

Beiden dank! Er zouden in kolom inderdaad nog veel meer waarden met kleuren kunnen staan en waar het overgenomen moest worden was inderdaad niet alleen A1 maar meerdere kolommen dus de oplossing van Enigmasmurf is perfect, hartstikke fijn en wat ongelooflijk snel weer :).

Ik sluit hem weer af.
Groet Mirjam

PHP:
Target.font.Color = Cells(Columns(5).Find(Target.Value).Row, 5).font.Color

Misschien deze regel nog toevoegen om de lettertype kleur ook nog over te nemen.
Zwarte letters op een donkerblauwe achtergrond is moeilijk leesbaar.
je kunt dan beter wit nemen.

Bijlagen

• Leuk
Waarderingen: xmir
Toch nog niet helemaal. Als ik de tekst uit de cellen in kolom A tm D verwijder moet ook de kleur verdwijnen en dat gebeurt nu niet.
Ik kom er ook niet helemaal uit (gebrek aan VB kennis) welke waardes ik aan moet passen als er kolommen bij komen dus concreet: in kolom W staan de kleuren gedefinieerd en A tm T neemt het over.
Bij voorbaat dank.
Groet Mirjam

owwwww vandaar :) .... bedankt voor het aannemen van de uitbesteding en nu werkt echt alles perfect dus ik sluit hem weer af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan