• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak kleur Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antonisse40

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2009
Ik zou graag in een vierkante cel een lijntje willen trekken, boven vanuit de hoek naar onder in het midden. Ik wil dan 1 van beide delen van de cel een kleur geven. Kan dit? En hoe moet ik dit aanpakken?

Hartelijk dank!

David Antonisse

Voeg twee driehoeken in de cel m.b.v. autovormen. De driehoeken kun je een kleur geven.

Reactie

Heel hartelijk dank.

Hoe geef ik nu alleen de cel een kleur, terwijl ik de driehoekvorm in de cel kleurloos laat?

Alvast erg bedankt!

Groetjes,
David

Reactie

Wat ik eigenlijk wil, is de vorm die op een mini-loco blokje staat (leerspel voor kinderen), in een cel maken. Je hebt dus in 1 cel een deel kleurloos en een vorm met kleur. Ik weet even niet hoe ik dat realiseer en of dat mogelijk is in Excel.

Groet,
David

Een cel een kleur geven: klik met rechtermuisknop op de cel en selecteer Celeigenschappen en vervolgens het tabblad Opvulling.
Je kunt dus zowel de cel als de vorm een kleur geven, afhankelijk van wat je wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan