• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak knoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

schrale1

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2005
Goede dag,

weer een probleempje

Heb knoppen met macro er achter(werkt perfect)
De knoppen krijgen wisselend de arceerrand voor de opmaak en tekst bewerking'
hoe schakel je dat uit als alles naar wens is?

Groet schrale

PS: heb ook knoppen gemaakt in een andere file en daar bleef die rand er niet om!!??:D

Ik begrijp het niet goed vrees ik.

Misschien

Code:
Range("A1").Select

of iets in die stijl?

Wigi

Hallo wigi

Als je een knop maakt kun je een bessturings element er aan toevoegen BV een macro,
de knop krijgt een arceer rand en dan kun je tekst erin bewerken hij werkt vervolgens zijn macro netjes af maar als je weer terug komt op het blad waar hij staat moet je eerst weer op de knop klikken dan ergens in een cel gaan staan en vervolgens kun je de knop weer aan klikken en werkt hij weer

Hoop dat je het begrijpt ,het is lastig uit leggen...het komt er op neer dat als je een knop op het blad,je kunt hem dan groter en kleiner maken zo blijft hij er uit zien met die arceerde rand met grepjes er om heen!

Bedankt voor je reactie en als je een antwoord hebt zal ik niet zeggen waarom kom ik hier niet op!!!!!!!!!!HAHAHA
Schrale

Ik begrijp wat er gaande is, maar als je eenmalig in een willekeurige andere cel klikt, dan is de arcering toch weg. Niet?

Is het een knop uit de werkbalk formulieren of uit de werkset besturingselementen?
Deze reageren namelijk anders.

Bij gebruik van de werkset besturingselementen krijg je een "Commandbutton", hier moet je de ontwerpmodus uitzetten (anders werkt de eraan verbonden macro ook niet)

bij gebruik van werkbalk formulieren krijg jr een "Knop" en gezien je beschrijving vermoed ik dat je die hebt gebruikt. Als je hier met rechts op klikt, krijg je de arceerand en kun je meteen de eigenschappen bewerken, met links erop klikken voert de bewerking uit.

Ha jan

wigi bekijkt de file even ,
de knop heb ik aangeklikt boven in de balk waar het vinkje /rondje staat ed.

Waarom doe je niet wat ik je gezegd had?

...

Misschien

Code:
Range("A1").Select

of iets in die stijl?

Wigi

Als je dit erbij voegt, dat doet lukt het wel. In je code van de buttons worden die allemaal geslecteerd. Als je dan terugkeert naar je eerste blad zal het wel logisch zijn dat die nog altijd geselecteerd zijn, niet?

Wigi

Sory ,ik probeer veel te leren op dit gebied maar graag iets dudelijker want dit gaat boven mijn pet waar zet/type ik dit en wat is de achterligende gedachte.
ik vraag dit omdat ik op de zelfde manier in een andere file dit ook op deze manier heb gedaan en het toen wel normaal werkte

Hopelijk ben ik niet te lastig?!!!!!!!

Mart

Bvb.

Code:
ActiveSheet.Shapes("Button 4").Select
    Selection.Characters.Text = "CARER " & Chr(10) & "4,5 T"
    With Selection.Characters(Start:=1, Length:=12).Font
        .Name = "Arial"
        .FontStyle = "Standaard"
        .Size = 10
        .Underline = xlUnderlineStyleNone
        .ColorIndex = xlAutomatic
    End With
    [B]Range("A1").Select[/B]
    Sheets("Blad3").Select

Wigi

Bedankt

zat al wel in de goede hoek alleen op de ver keerde plaats,ga het zo proberen,
blijft de vraag waarom werkte het dan wel in die andere file?!!!!!

groeten mart en bedankt!!!!!!!!!:thumb:

Oeffening baard kunst

het werkt nu perfect

Bedankt :thumb: :thumb: :thumb:

Mart

Bedankt

zat al wel in de goede hoek alleen op de ver keerde plaats,ga het zo proberen,
blijft de vraag waarom werkte het dan wel in die andere file?!!!!!

groeten mart en bedankt!!!!!!!!!:thumb:

Omdat je daar waarschijnlijk wel andere cellen selecteerde of de knop zelf niet selecteerde.

Waarom moet iedere keer de tekst in de buttons aangebracht worden?
Eén keer lijkt me genoeg en had desnoods rechtstreeks gekund.
Als je die overbodige ballast uit de macro''s haalt is het probleem volgens mij opgelost.

Zie voorbeeld

Mvg

Piet

Bijlagen

Dat werkt dus ook.........heb het nu op wigi zijn manier gedaan......er zijn vele wegen naar romen..........zo blijkt!!!!!!!!!

groeten mart

Dat werkt dus ook.........heb het nu op wigi zijn manier gedaan......er zijn vele wegen naar romen..........zo blijkt!!!!!!!!!

groeten mart

Ik vond dat ook al raar, maar ja als jij dat zo wou heb ik dat maar zo gelaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan