• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak met percentage ingevulde cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AudiSport

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2014
Goeieavond,

Graag had ik volgend excel file werkend gekregen. De file zou de volgende denkwijze moeten hanteren:

De bedoeling is als 101-120% pool aangevuld is dat dit groen kleurt. Van 81-100% oranje en lager of gelijk aan 80% rood.
Als ik bv het aantal 20 neem als 100%, dan mag hij rood kleuren tot en met er 16 personen ingevuld zijn (80%), vanaf 17 tot 20 moet hij alles oranje kleuren (81-100%) en van 21 tot 25 moet alles groen kleuren (101-120%)
Het aantal die gelijkgesteld is aan 100%, moet hij zelf berekenen aan de hand van het maximum opgegeven aantal die altijd 120% is. (in dit geval is het maximum 25, omdat het aantal ingevuld is tot 25) want er kunnen bv 150 aantallen zijn ook.
De rijen mogen enkel gekleurd worden als de rij volledig ingevuld is (van naam tot opmerkingen)

Zelf heb ik al zitten prutsen met voorwaardelijke opmaak, maar geraak er geen wijs aan uit.
Mvg,

Bekijk bijlage Opmaak excel alarm_2.xlsx

Ik heb in de tijd eens een cursus chinees gevolgd en toch snap ik hier echt niets van.
Wat er wanneer moet gebeuren is toch wel een raadsel.

Nochtans is het niet zo moeilijk als het lijkt, heb je het bestand bekeken? Dan zou het duidelijk moeten zijn.

Het feit is gewoon dat vanaf men het bestand opent en ziet dat de tabel groen, oranje of rood kleurt. Zo weet men direct of er tekort aan mensen zijn of niet., dus de kleuren aan de hand van de percentages namen die ingevuld zijn.

Wat begrijp je er niet aan cobbe? Dan probeer ik het beter uit te leggen

Is dit al een gedeelte van het probleem opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan