• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak op basis van vorige celwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zbjorn

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2009
Hallo,

Ik wil in een lijst met meterstanden, dat wanneer men een nieuwe meterstand invult, deze hoger of gelijk aan de vorige moet zijn. Wanneer dit niet zo is, moet de cel een rode kleur en witte letters krijgen.
Cel C5 moet bijv. groter of gelijk zijn aan B5, wanneer dit kleiner is moet C5 rood worden (want dan is er iets verkeerd ingevuld). Cel D5 moet weer groter of gelijk zijn aan C5 etc etc.
Ik kan dit wel voor elke cel apart doen via voorwaardelijke opmaak, maar het moet voor een heel werkblad gebeuren. Dat is niet te doen om dat cel voor cel te doen.

Wie kan mij helpen?

Alvast heel erg bedankt!!

PS. zie voor extra duidelijkheid het voorbeeldbestand.

Bijlagen

je kan voorwaardelijke opmaak kopieren door de cel waar je het heb ingesteld te kopieren en vervolgens de andere cells te selecteren en met 'Paste special..' de format plakken

Selecteer C2 t/m I9 en dan Voorwaardelijke opmaak>Markeringsregels voor cellen>Kleiner dan>vul in =B2 en kies de opmaak.

Mvg

Piet

Laatst bewerkt:
Dat kan je in 1 keer doen.
Selecteer het bereik C2 T/m laatste cel.
Zet in voorwaardelijke opmaak kleiner dan b2. (dus Dollartekens verwijderen)
Geef een kleur aan de voorwaarde en klik op OK.

Hoe dan ook, ik heb het al voor je gedaan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan