Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Public arr() As Variant
Private Sub Knop384_Click()
Dim i As Integer, iMax as integer
iMax=15
ReDim arr(iMax)
For i = 0 To iMax
arr(i) = Me("txtInput" & i)
Next i
End Sub
Private Sub Report_Load()
Dim i As Integer
For i = LBound(arr) To UBound(arr)
Me("txtInput" & i) = Format(arr(i), "#,##0.00")
Next i
End Sub
Option Compare Database
Public arr() As Variant
Private Sub Print_berekening_Click()
Dim i As Integer, iMax As Integer
stDocName = "Rapport33"
iMax = 15
ReDim arr(iMax)
For i = 0 To iMax
Next i
DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview
DoCmd.Close acForm, Me.Form.Name
End Sub
Private Sub Report_Load()
Dim i As Integer
For i = LBound(arr) To UBound(arr)
Me("txtInput" & i) = Format(arr(i), "#,##0.00")
Next i
End Sub
iMax = 15
ReDim arr(iMax)
For i = 0 To iMax
Next i
Nergens voor nodig, zoals ik hierboven met redelijk simpele code aantoon. Show me the spaghetti...
Nee ik overdrijf niet, mensen die eenmaal (onnodig) publics gebruiken gaan snel nog meer (onnodige) publics gebruiken...Overdrijf je niet een klein beetje?
Mits tenminste het voorbeeldje dat je net gepost hebt overeenkomt met je productiedbIn het rapport:
Code:Private Sub Report_Load() Dim i As Integer For i = LBound(arr) To UBound(arr) Me("txtInput" & i) = Format(arr(i), "#,##0.00") Next i End Sub
Op het moment dat je (bijvoorbeeld met een dynamisch formulier of rapport) meerdere controls dynamisch wilt vullen, heeft het wel degelijk zin om ze een standaardnaam + volgnummer te geven. Je kunt dan met een simpele loop de gegevens ophalen in invullen. Dat werkt absoluut niet als je de objecten een herkenbare naam geeft. Dat heeft ook alleen maar nut als je die namen ergens voor nodig hebt. In het voorbeeldje gaat het om 3 velden, en dat kan op deze manier ook. Zijn het er 50, dan weet ik wel welke methode handiger is...Kan je meteen afscheid nemen van de onzinnige namen van je controls en ze "gewoon" txtInkoop, txtVerkoop etc noemen
Waar, maar, in het algemeen zijn publics er voor zeer specifieke redenen....Of iemand Public variabelen nodig heeft of niet, kunnen wij op afstand nooit bepalen.
Welkom bij de clubSnap de polemiek niet helemaal
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.