• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opmaak versleepte cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

witlofje

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2012
Berichten
124
Is het ook mogelijk om, wanneer je cellen versleept de opmaak van de cel die achter blijft bestaan?
nu is het namelijk zo dat wanneer ik een getal in een bepaalde cel wil verslepen, er een wit vakje achter blijft.
 
Met voorwaardelijke opmaak zal het waarschijnlijk wel mogelijk zijn. Dus plaats even een voorbeeldje met wat je zoal met deze in mijn optiek onnodige actie doet.
 
Dat is een mogelijkheid, maar ik zocht eigenlijks naar een oplossing waarbij je enkel het getal kopieerd en niet de opmaak.
 
In een liquiditeits begroting versleep je wel eens getallen naar een andere week of maand, omdat deze uitgave of inkomst later binnen komt of er uit gaat.
Vandaar het verslepen van getallen. Wanneer je dit doet neem je de volledige opmaak mee, wat ik dus niet wil. Ik wil dus alleen het getal verslepen en niet de opmaak.
 
Als je sleept met de rechtermuisknop ingedrukt, krijg je een keuzemenu als je op de plek van bestemming de muisknop hebt losgelaten. Daarbij staat ook "hierheen kopiëren alleen als waarden". Wellicht dat je dat zoekt.
 
Deze optie kan je automatisch verkrijgen via Opties → Geavanceerd → Knoppen voor plakopties weergeven.
 
is het ook mogelijk om dan alleen met de rechter muisknop te verslepen en niet meer aan hoeven te klikken alleen de waarden?
 
met deze code achter werkblad met rechtermuisknop op de te verplaatsen cel
en nieuwe cel opgeven


Code:
Private Sub Worksheet_BeforeRightClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
Dim test As String
test = "" & InputBox("Naar welke Cel ?") & ""
Range(test).Value = ActiveCell.Value
ActiveCell.ClearContents
Cancel = True
End Sub

mvg
Leo
 
Hallo,

Bedankt voor de reacties maar het eenvoudig verslepen van alleen de waarden kan dus volgens mij niet als ik jullie moet geloven.
Wat is trouwens de cmd knop op het toetsenbord, dit heb ik nog niet uitgeprobeerd, misschien dat dit nog werkt.

Mvgr Witlofje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan