Opmaak vervangen tussen twee tekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisdorna

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2002
In mijn document heb ik verschillende delen van de tekst gemarkeerd door er haakjes omheen te zetten, bijvoorbeeld {dit is tekst}.
Nu zoek ik een manier waarop ik deze met haakjes gemarkeerde tekst een kleuropmaak (marker) kan geven. Dus:

voorbeeld.jpg

Alvast erg bedankt voor de hulp!

Bijlagen

• voorbeeld.png
    voorbeeld.png
    7,1 KB · Weergaven: 34
Dat zul je met een macro moeten doen, denk ik. Met Zoeken en Vervangen wordt dat heel lastig omdat je 2 verschillende zoekstrings hebt. Je zult wellicht iets kunnen met Regular Expressions, maar ik betwijfel of je een markeerkleur (wat je zo te zien wilt) kunt toepassen. En in dat geval zul je met VBA een macro moeten maken die door de tekst zoekt en markeert.

Zoals ik al zei: je kunt met Regular Expressions nog wel de tekstfragmenten vinden, maar de markeerstift is geen tekstopmaak, en die zul je dus op deze manier nooit kunnen vervangen. Dat kan alleen als je er een macro voor maakt. En als je dat doet, kun je ook het zoeken meenemen in de code, hoef je dat niet te doen met Regular Expressions.

Dat gezegd hebbende: je kunt ook de markering vervangen op deze manier, maar dan moet je eerst de kleur selecteren. Daarna worden alle fragmenten die gevonden worden aangepast. Dat gebeurt dan wel vrij rücksichtslos, want alles wordt alleen bekeken op het aanwezig zijn van tekst tussen de markeertekens en daar wordt de actieve kleur op losgelaten. Wil je verschillende kleuren gebruiken, ja dán moet je echt even gaan programmeren :).

Markeerkleur

Met de markeerkleur is het nu ook goed gekomen. Bedankt voor je bijdrage. Ik ben 100% geholpen!

Zo zien we het graag :). Mag je de vraag nog op <Opgelost> zetten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan