• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"Opmaak"-vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

teecee

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2004
1. Hoe kan ik de achtergrondkleur automatisch laten wijzigen wanneer iets in ingevuld in een cel ? Indien met voorwaardelijke opmaak dan veronderstel ik met de formule <> "" doch dit blijkt niet te werken.

2. Hoe kan ik de volledige rij van de actieve cel laten oplichten teneinde te weten dat ik met de juiste rij bezig ben ? vb. iets invullen in cel G10, terwijl de naam van deze persoon die in G1 staat 'oplicht'.

3. Hoe kan ik ervoor zorgen dat éénmaal gegevens zijn ingevuld in een cel (door een gebruiker) deze een waarschuwing krijgt van zodra hij deze cel probeert te overschrijven ?

Hoi Teecee,

3 vragen in 1 keer, het lijkt de weekendquiz wel.

1. Probeer formule is =isleeg(Cel) eens

2. Voorwaardelijke opmaak: =Rij()=$O$1
en in de programmacode van het werkblad (met de rechtermuisknop klikken op het tabblad en programmacode weergeven kiezen):

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Excel.Range)
Range("O1") = Target.Row
End Sub

3. Nog moeilijker:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)
If Not Intersect(Target, Range("A1:K10")) Is Nothing Then
If Not IsEmpty(Range("O2")) And Target <> Range("O2") Then
Respons = MsgBox("Er staat reeds een waarde in deze cel, wil je hem overschrijven?", vbYesNo)
If Respons = 7 Then Target = Range("O2")
End If
End If
End Sub

If Not Intersect(Target, Range("A1:K10")) Is Nothing Then
Range("O2") = Target.Value
End If
End Sub

Mag ik door voor de koelkast?

Jeroen

Jeroen

Enkele prachtige oplossingen.
Jeroen van mij mag je door voor de koelkast en de vriezer!

Vraagje

Hallo Jeroen;
Vraagje op vraag 2

Als ik dit zo invul dan licht de cel op maar zet er gelijk het nr van de rijhoogte in.
bv A6 dan komt er een 6 in te staan
Als je nu tekst in deze cel hebt staan verdwijnt deze tekst.
Is er een mogelijkheid om de celwaarde of formule te handhaven??
Bij mij kleurt alleen 1 cel op - niet de gehele rij??

En nog een vraagje kun je het ook zo maken dat als je op bv F5 staat dat dan A5 en F1 op kleuren (cellen in dezelfde kolom en dezelfde rij.
mvg Imod

Hoi Imod,

Het actieve rijnummer wordt in O1 neergezet en als het goed is niet in de actieve cel.

Bij voorwaardelijke opmaak moet je wel een bereik (bijv. A1:K30) of het hele werkblad selecteren, waarin je de regel wil laten oplichten en niet alleen kolom A.

Range("O1") = Target.Row
Range("N1") = Target.Column
End Sub

Voorwaardelijke opmaak:=of(Rij()=$O$1;Kolom()=$N$1)

Als er O1 of N1 al een formule staat, moet je dat veranderen in EN de programmacode en in de voorwaardelijke opmaak.

Jeroen

Vraag 3 van de WE-quiz !

hallo Jeroen,

eerst en vooral bedankt voor de snelle maar al evenzeer knappe oplossingen. Alles werkt perfect met uitzondering van de eerste formule alwaar ik "isgetal" heb gebruikt i.p.v. "isleeg".
Mag ik u beleefd vragen om toch nog een "kleine" aanpassing te doen bij de derde vraag ? Met uw oplossing verschijnt de msgbox na het intypen van een nieuwe waarde. Dit zou echter moeten gebeuren van zodra er eender welke toets wordt ingedrukt bij het selecteren van een reeds ingevuld cel.
Hopend op een evengoed antwoord, dank ik u nogmaals.

Thierry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan