• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Opmaak wijzigen in VBA

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter0404

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2024
Hallo,

In de bijlage een programma in excel om een wedstrijdschema te maken voor een padelwedstrijd.

Het tablad “speelschema per persoon (print) wordt nu te klein geprint.
Ik zou graag de opmaak wat groter willen hebben. Er staan nu 4 speelschema naast elkaar, deze wil ik graag naar 3 stuks hebben. Deze opmaak zit in de VBA.
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Mocht dit niet gaan dan is er ook nog de optie om de opmaak in dit tabblad niet dynamisch te maken. Deze wordt nu aangepast aan het aantal ronden die worden gespreeld.

Dus dat de opmaak vast komt te staan op 7 ronden (is wat we max. spelen op een dag)
Om te testen kan je in het tabblad “deelnemers” op knop “Maak wedstrijd (Bart)” drukken.
De rest wijst zichzelf.

Alvast bedankt voor het bekijken.

Bijlagen

Wijzig in Module6, Sub speelschema_Persoon(), in deze 2 regels de 4 in 3:
Code:
               i1 = 1 + (i \ 4) * (N + 4)
               i2 = 1 + (i Mod 4) * 5

Hoi AHulpje, bedankt voor je snelle reactie. Helemaal top.

Alleen is de opmaak ingesteld op 4 rijen en krijg ik hem niet op 3 want na een nieuwe run gaat die weer naar 4 rijen opmaak. Ik wil graag op staand papier printen, met een regel tussen alle spelers en start op nieuwe pagina wanneer een spelerschema gesplitst wordt.

Kan jij aangeven waar ik dit kan wijzigen? of een printscreen is natuurlijk ook goed zoals hierboven

Alvast bedankt

Oeps, één viertje te veel gewijzigd, maak er dit van:
Code:
               i1 = 1 + (i \ 3) * (N + 4)
               i2 = 1 + (i Mod 3) * 5

ik kan even niet zien wat eraan veranderd is maar de opmaak is nog hetzelfde. klopt dat

Nee, dat klopt niet, kijk nog eens goed naar de code in #4, daar zie je twee keer het cijfer 3 en een keer het cijfer 4.

ik geloof je gelijk. ligt waarschijnlijk aan mij. Wil jij nog even kijken?

End With
i1 = 1 + (i \ 3) * (N + 4)
i2 = 1 + (i Mod 3) * 5
.Cells(i1, i2).PasteSpecial xlAll
Next
.UsedRange.EntireRow.AutoFit

Bijlagen

Ik begin te vermoeden dat we elkaar niet goed begrijpen. Kun je precies aangeven wat er nu niet goed is op werkblad "Speelschema per persoon (print)"?

zou kunnen. altijd lastig als je schrijft.

Ik heb je advies verwerkt en van 4 kolommen er 3 gemaakt. dat werkt.

Alleen als ik nu wil ga printen krijg ik de pagina's er op geen mogelijkheid goed uit.
zie bijlagen pagina 1, 2 en 3.

Een vast opmaak is denk ook lastig want als je meer ronden hebt wordt het schema per persoon ook groter.

Bijlagen

• pagina 1.JPG
    pagina 1.JPG
    121,5 KB · Weergaven: 5
  • pagina 2.JPG
    pagina 2.JPG
    11,7 KB · Weergaven: 5
  • pagina 3.JPG
    pagina 3.JPG
    47,5 KB · Weergaven: 5
Zie bijlage.
Wijzig in de code eventueel het aantal rijen per pagina:
Code:
         nRowsPerPage = 64                          'Maximaal aantal rijen per pagina

Bijlagen

AHulpje: helemaal top. werkt zoals ik in mijn gedachten had.
Ik laat hem ff testen door iemand anders. Maar zoals ik zie moet doe goed zijn.

Bedankt voor je hulp en snelle reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan