• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

OPmaak

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruva
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ruva

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Goedemiddag,

Het volgende, ik heb een lijst (database) en iedere verandering in een cel wil ik een andere kleur geven.
VB

Opel astra
Opel astra
Opel astra
Opel Vectra
Opel Vectra

Kortom, de rijen met Opel astra wil ik een andere kleur als de opel vectra.

Ben benieuwd naar de reacties

gr Hans

voorwaardelijke opmaak

Ik weet niet of dit helemaal is wat je bedoelt maar je kunt eens gaan kijken naar de Voorwaardelijke opmaak. Ga naar Opmaak en daarna Voorwaardelijke opmaak. Daar kun je bijvoorbeeld via een fomule (= "Opel astra") aangeven hoe de cel moet worden weergegeven die aan bepaalde voorwaarden voldoet. Je kunt spelen met kleur en lettertypen e.d..

Groet,
Arno.

Ik heb daar al naar gekeken, maar je moet voorstellen dat er in die kolom heel veel verschillende merken staan, en iedere verandering van merk zou een andere kleur moeten krijgen, mag wel 2 kleuren zijn, zodat het allemaal wat overzichtelijker wordt.

Hoi Ruva,

Dit kan je met een dubbele formule bereiken.

Zoek eerst een lege kolom uit (Ik heb hier kolom C genomen... uw auto's staan in kolom A).
In C1 zet je volgende matrix-formule (Invoeren, en afsluiten met de toetsencombinatie Ctrl Shift Enter)

=SOM(1/AANTAL.ALS($A$1:A1;$A$1:A1))
Deze formule trek je door naar onder.

Vervolgens selecteer je alle rijen die je wil opmaken.
Via Opmaak ga je nu naar 'Voorwaardelijke opmaak', en je kiest voor 'Formule'.
Als formule zet je dit (uitgaande dat je vorige formule in de C kolom staat)

=REST($C1;2)=1
En je kiest een passende opmaak.

Succes,

Luc

Hoi Luc,

Bedankt voor je reactie, ik kom er alleen niet uit.
Je hebt het over het plaatsen van een matrix-formule in C1, wat versta jij onder een matrix-formule

gr ruva

Hallo ruva,

Een matrix-formule is een speciale formule die werkt met verzamelingen.
Gewoon invoeren, maar voordat je de cel verlaat druk je gelijktijdig op de toetsen:
ctrl Shift Enter.

Luc

Beste Luc,

Het werkt hoor.
Was even op een dwaalspoor gebracht.

Bedankt en gr

Ruva:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan