• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaakcellen tbv rapportage uitvoeren werkzaamheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bhuisje

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2011
In de bijlage een opzet in Excel. Uitdaging is dat ik met een query de cellen vul en er dan veel regels in de sheet zijn opgenomen waarvan de sortering niet overzichtelijk meer is. Omdat we willen sturen en bewaken is het de bedoeling dat er een leesbare oplossing komt met kleur en zonder duplicaten. Het is dus de bedoeling dat det/m rij 10 automatisch worden gevuld (in de praktijk zijn er ong 2000 regels) en deze in een rapportage komen zoals vanaf rij 15.

Voor de opmaak en vulling van de weekcellen moet ik nog een slimme oplossing vinden om de duplicaten eruit te halen (even ter verduidelijking dat we werk plannen en wanneer we dat niet uitvoeren het ordernummer de status 'niet uitgevoerd'. Wanneer het werk dan opnieuw gepland is krijgt deze een nieuw ordernummer met de status 'gepland' en als hij naar de volgende fase gaat dan wederom een nieuw ordernummer met status 'uitgevoerd'. Niet de meest handige opzet maar zo is het pakket nou eenmaal ingericht.

Waardes waaraan we de zaken nog kunnen herleiden zijn de kolommen B,C, E en F (F komt meerdere malen voor) uit het voorbeeld). Het is de bedoeling dat er maar 1 regel overblijft per werk met de laatste status en dat de aantallen in kolom G in de weekcel van planning komen met een opmaak op basis van de status uit E. De eerdere status moet nog wel incl. aantal in het overzicht komen met de juiste opmaak. Een voorbeeld hiervan is rij 17 welke in week 1 was gepland en in week 6 werd uitgevoerd.

Een hoop kan worden gedaan met een draaitabel maar dan is niet elke rij volledig gevuld en duplicaten worden niet goed verwijderd, daarnaast zijn ook de statussen niet meer op 1 regel te krijgen met de juiste opmaak.

Ik hoop dat het duidelijk is want is nogal een verhaal maar hoop dat iemand een oplossing heeft. Zelf is mijn kennis hiervoor toch te beperkt terwijl ik een hoop wel zelf heb kunnen doen, de bijlage is een handmatige opzet hoe de basissheet eruit ziet.

Bekijk bijlage Voorbeeld verzoek2.xls

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan