Opmaakprofiel met gekleurde hoofdletters

Status
Niet open voor verdere reacties.

pelikano

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Hallo Word toppers,
is het ook mogelijk om een opmaakprofiel duidelijk te maken dat alle hoofdletters een andere kleur en formaat moeten hebben?

Ik kan het niet vinden in mijn Word 2003. Of kan dit alleen in Word2007? Of heb ik weer eens iets dat niet mogelijk is...?

Ik denk dat je dat met de hand moet instellen per hoofdletter die je typt.

Maak hiervoor een opmaakprofiel (gebaseerd op letterteken)
Markeer de hoofdletters (bijv. vet)
Vervang met zoeken vervangen, (met opmaak) de vette letters met het nieuwe opmaakprofiel.

Hoi SNB,
beetje late reactie maar ik had het eerdere advies al opgevolgd:handmatig aanpassen. Het was voor een uit de hand gelopen sinterklaas gedicht van 6 kantjes en het leek mij wel aardig om een sinterklaas/kert opmaakprofiel te hebben waarbij de hoofdletters via het profiel aangepast konden worden. Helaas, maar in Word schijnt het lastig te zijn om hoofdletters te zoeken.
Met een stukje VB zal het waarschijnlijk wel gaan. De hoofdletters zitten bij elkaar in de ascii tabel dus je zou de tekst eerst naar hex om kunnen zetten en zoeken op ascii >41 en <61.
Maar dat is een project voor een ander of als ik meer tijd heb om wat profs bij elkaar te krijgen. Een andere optie is om de tekst in Excel te zetten. Ik heb net ervaren dat daar "alles" kan. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan