Opmaakprofielen Normal op bestaand document

• Onderwerp starter Onderwerp starter gam
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gam

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Is het mogelijk om een bestaand document met allerhande zelf (door een ander) aangepaste opmaakprofielen in één keer weer te voorzien van de gewone opmaakprofielen van Normal, dus gewoon Kop 1, 2 en 3? En zonder dat het hele document eerst in platte tekst gezet moet worden?

- Inhoud plakken in nieuw document werkt niet; alle oude opmaak gaat mee.
- Menu Opmaak, Schema, Galerie opmaakprofielen en daar Normal kiezen werkt ook niet.

Of kan het gewoon niet?

De versie is Word 2003

Groetjes,
GAM

Laatst bewerkt:
Hoi,

Graag even vermelden welke versie van Word je gebruikt.

Hoi,

Open het document
Menu: Opmaak > Opmaakprofielen en opmaak ...
Rechts verschijnt het taakvenster.
Hier kan je kiezen voor 'Opmaak wissen' (zie bijlage)

Bijlagen

• OpmaakWissen.JPG
    OpmaakWissen.JPG
    13,6 KB · Weergaven: 65
Opmaakprofielen Word 2003

Bedankt voor je antwoord, Teun, maar het is niet wat ik zoek.
Ik heb inderdaad de koppen 1, 2 en 3 (en nog een paar) terugveranderd in de standaard opmaak van deze koppen zoals in een nieuw leeg document met behulp van het taakvenster Opmaakprofielen en opmaak. Maar dat is best een klusje.

Is het mogelijk om in één keer zo'n document met aangepaste koppen weer te voorzien van de koppen met de standaardopmaak?

Groetjes,
GAM

Via Format>Style>Organizer... (E Word 2000) kun je de styles uit eender welk ander document of template kopiëren naar jouw actief document.

Ik heb een nederlandse versie en ik weet niet of je bedoelt: Opmaak, Schema. Daar heb ik iets geprobeerd maar dat werkte niet. Wat bedoel jij?

Groetjes,
GAM

Hoi,

Ik vrees dat het niet gaat lukken.
Je zult toch opnieuw met een niet opgemaakte tekst de opmaak moeten regelen.

Opmaakstylen verwijderen

Dat kan via

Extra
Sjablonen en invoegtoepassingen
Klik op beheer
En je ziet de opmaakprofielen van je Worddocument en van je Normal.dot.

Eerst zou ik de opmaak profielen verwijderen uit het Worddocument en dan de opmaakprofielen van je Normal.dot naar het Worddocument.
Je zal bij het verwijderen van de opmaakprofielen wel een paar meldingen krijgen dat sommige opmaakprofielen niet verwijderd kunnen worden.

Bedank wel dat wanneer je het zo doet je alle opmaak in je document weg of veranderd is

Je hoeft niet alle "opmaakprofielen" (Geez! Is dat de NL vertaling voor "Styles" ?) over te kopiëren. Enkel degene die je wil veranderen. Je hoeft ze ook niet eerst te verwijderen, als ze exact dezelfde naam dragen (b.v. "Normaal") dan krijg je sowieso de vraag of je wilt overschrijven of niet.

Je hoeft niet alle "opmaakprofielen" (Geez! Is dat de NL vertaling voor "Styles" ?) over te kopiëren. Enkel degene die je wil veranderen. Je hoeft ze ook niet eerst te verwijderen, als ze exact dezelfde naam dragen (b.v. "Normaal") dan krijg je sowieso de vraag of je wilt overschrijven of niet.

Opmaakprofielen is inderdaad de vertaling voor Styles.

Uit ervaring weet ik dat het handiger is om alle oude en verkeerde opmaakprofielen te verwijderen. Wanneer je dit namelijk niet doet heb je kans dat wanneer jij iets aanpast deze dan ineens weer terug springt naar de verkeerde opmaakprofiel. Dit heb ik zelf al heel wat meegemaakt.

Opmaakprofielen is inderdaad de vertaling voor Styles.

Uit ervaring weet ik dat het handiger is om alle oude en verkeerde opmaakprofielen te verwijderen. Wanneer je dit namelijk niet doet heb je kans dat wanneer jij iets aanpast deze dan ineens weer terug springt naar de verkeerde opmaakprofiel. Dit heb ik zelf al heel wat meegemaakt.

Goeie tip. Wij ervaren namelijk dat het overschrijven van de oude style doorgaans wel werkt, enkel bij bullets (hoe noem je die in het NL?) krijg je soms vreemde resultaten. Dan herhalen wij het kopiëren vanuit een document waarin de Styles/Opmaakprofielen wel goed zitten. De tweede maal is het meestal wel in orde.

wist ik niet

Goeie tip. Wij ervaren namelijk dat het overschrijven van de oude style doorgaans wel werkt, enkel bij bullets (hoe noem je die in het NL?) krijg je soms vreemde resultaten. Dan herhalen wij het kopiëren vanuit een document waarin de Styles/Opmaakprofielen wel goed zitten. De tweede maal is het meestal wel in orde.

O dat wist ik niet, zal het zeker eens proberen.

Bullets zijn volgens mij opsommigstekens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan