opmaakprofielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lw87

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Berichten
361
Ik heb onverklaarbare problemen met opmaakprofielen.

Ik werk samen met anderen aan een groot document. Na iedere aanpassing wordt het bestand onder een nieuwe naam opgeslagen. Ik werk met Word 2000, enkele anderen met Word 98.

Ik krijg de nummering van de kop op het vijfde niveau niet goed.

Is het bestand opgeslagen met Word 98 dan klopt emt Word 2000 de inhoudsopgave niet meer: geen hyperlink funtie en verkeerde opmaak niveau 5.

Wie wil hier eens naar kijken?
 
Zou je het bestand even als bijlage toe willen voegen (in ZIP-formaat).

Groeten,
 
Hier is de bijlage

Hier is de bijlage
Het lukte eerst niet die bij te voegen omdat de bijlage te groot was: één van de gezipte Word bijlagen was "zomaar" tot ruim 3 MB uitgegroeid. Met 83% reductie blijft dan nog een flink zip bestand over.
 

Bijlagen

  • word-opmaak.zip
    28,6 KB · Weergaven: 15
Hoi,

Ik heb je documenten bekeken, maar kom er niet uit. Ik zal uitleggen waarom.
Er worden twee soorten 'Kop'-opmaakprofielen gebruikt, waarvan ik me afvraag of dit echt de bedoeling is.
Dat zou namelijk betekenen dat je in totaal gebruik maakt van TIEN kop-opmaakprofielen en dat lijkt me stug.

Ik zou bijna zeggen: 'Begin eens opnieuw' door je document als .TXT bestand op te slaan, zowel ik nieuw 'blanco' Word-document te openen en met menu Invoegen > bestand, het .txt bestand hierin te plaatsen. Vervolgens pas je - indien gewenst - de bestaande kop-opmaakprofielen Kop 1 t/m Kop 5 aan.

In de eerste alinea, opgemaakt met kop 1 , rechtsklik je en in het snelmenu klik je op Opsomtekens en -nummering.... (zie bijlage).
Elk volgende titel met een KOP-profiel krijgt nu autonummering mee.

Teun
 

Bijlagen

  • autonummering bij kop-opmaakprofiel.zip
    97,6 KB · Weergaven: 15
Hallo Teun

Je hebt het goed gezien: we hebben een "eigen" opmaak gemaakt die nogal afwijkt van de standaard opmaak die Word hanteert en die een eigen naam gegeven. Die KOP1, 2, 3, enz profielen gebruik ik niet.

Het idee hierachter is:
1e: dat onze opmaak intakt blijft als het bestand op een andere PC wordt geopend en
2e: dat mijn opmaak daar niet de opmaak aanpast aan wat ik had bedacht (als automatisch aanpassen aanstaat, wat standaard het geval is). De naam VA-kop zal namelijk niet snel op de PC van die ander aanwezig zijn.

Over het algemeen werkt dit systeem wel, alleen krijg ik VA-kop5 niet in orde.

Jouw tip om opnieuw te beginnen op basis van een txt bestand heb ik opgevolgd: ik heb in notepad alle nummertjes verwijderd en daarna het bestand in Word ingevoegd en met KOP nieuwe nummering toegevoegd.
Dat moet in twee handelingen: opmaak kiezen en op Nummering knop drukken. Bij mijn opmaakprofiel gaat dat in één handeling.

Helemaal goed gaat dat niet: ik houd een kop met 1.1.1.1.1!
 

Bijlagen

  • word-opmaak2.zip
    6,9 KB · Weergaven: 17
Hoi,

Inderdaad werkt mijn suggestie alsnog op meerdere punten in je bijlage niet goed.

Ik ga ervan uit, dat je profielen Vakop 1 t/m 5 hetzelfde moeten functioneren als Kop 1 t/m 5, en heb geen andere oplossing kunnen vinden dan zoals aangegeven in de bijlage.
Wel omslachtig, maar een 'eenmalige' bewerkingsslag. Ik geef hem graag voor een andere, maar werken doet het wel.

Succes, Teun
 
De bijlage wilde niet mee, bij deze nog een poging....
 
... Ok, gezipt bestand te groot i.v.m. een paar afbeeldingen die ik had toegevoegd.
Alweer een poging ....
 

Bijlagen

  • aangepaste opmaakprofielen.zip
    23,6 KB · Weergaven: 27
Hallo Teun
Reuze bedankt voor je inspanningen.
Ik heb jouw methode uitgeprobeerd: nooit geweten dat je een nieuw opmaakprofiel een naam kunt geven via dat venstertje links boven!
Ik heb een serie aaKop1, enz. gemaakt met jouw bestand.
Dit lijkt me DE oplossing!

Dat de opmaak ontregelt raakt als er met verschillende Word versies aan een Word document wordt gewerkt zal wel onvermijdelijk zijn.
 

Bijlagen

  • aangepaste opmaakprofielen2.zip
    7,3 KB · Weergaven: 13
Hoi,

Ja, handig is dat ....
Overigens, als je binnen je werk de opmaak van deze pofielen als een 'Standaard' zou willen invoeren, kan je de stappen in mijn bijlage volgen, vervolgens alle 'tekst' uit je document verwijderen (Ctrl-a en vervolgens DEL) en het resultaat als Sjabloon opslaan.
Je hebt dan altijd een blanco sjabloon, waarin de gemaakte 'Kop'-opmaakprofielen beschikbaar zijn ....

Succes en tot weder-vernemens,

Teun
 
Hallo Teun
Het onderwerp opmaakprofielen is zo wel aardig uitgespit.
Reuze bedankt voor de hulp.
Loes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan