• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opmerking cellen vast zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackhawknl

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
Ik heb lopen zoeken en heb wel wat gevonden en kan gebruiken maar ben er toch niet helemaal.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=399612&highlight=vaste+opmerking

Ik heb een sheet waar meerdere gegevens op staan. en een paar cellen zou ik graag info over de cellen zou willen beschrijven, als een soort lichtkrant of zoiets.

Maar nu komt de kicker, zou het mogelijk zijn boven of onderaan de pagina een opmerking zichtbaar willen maken en niet direct bij de cel die geselecteerd is.

Dus als ik als voorbeeld cel c3 selecteer dat er in de bovenste kolom komt te staan waar deze waarde voor is die je in moet vullen in cel C3.
etc etc

Hoop voor genoeg info gezorgd te hebben.

Laatst bewerkt:
Beste blackhawknl ;)

Zie bestandje.
Aan de link heb ik trouwens aan meegewerkt :D

Als je op het venster klikt kan je het verslepen naar de plaats dat je zelf wilt.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Ja het werkt inderdaad maar voor een deel want als ik ga scrollen om verder in een tabel te gaan kijken gaat die mee.

Bestaat trouwens ook de mogelijkheid om de grote van de opmerking te veranderen, dat die bijvoorbeeld langwerpig wordt. zodat ik al de opmerkingen die ik heb voor bepaalde velden bijvoorbeeld bovenaan in a1 t/m z1 komen te staan om maar een voorbeeld te noemen

Beste blackhawknl ;)

Wat wat met een gewone opmerking via rechtermuisklik opmerking invoegen.

Zie bestandje.

Bijlagen

Ja die mogelijkheid heb ik ook al geprobeerd. nadeel is alleen dat je elke keer weer de opmerking op dezelfde balk moet slepen en het is geen garantie dat die blijft staan.

Beide mogelijkheden werken en denk eerder dat ik het op de eerste mogelijkheid ga houden want die is beter in gebruik. Oke dan gaat die scrollen maar dat vind ik niet zo'n verschrikkelijke ramp.

Nee de mogelijkheid van een lichtstraat, zoals je in frontpage hebt als een standaard optie, zou verschrikkelijk makkelijk zijn, om er voor te zorgen dat de info van de desbetreffende cellen makkelijk en op een vaste plek te bezichtingen zijn.

Beste blackhawknl ;)

Je kan altijd de opmerking verplaatsen, zodat je scrollt dat de opmerking rechts blijft staan en niet te hinderlijk is;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan