• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opmerking in cel plaatsen via knop

• Onderwerp starter Onderwerp starter rob91
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rob91

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Hallo,
Ik wil door middel van een knop een (variabele) tekst in de actieve cel kunnen typen.
Dus zonder via celeigenschappen te gaan.
Maar als ik een macro maak zet deze de celverwijzing in waar ik dan sta;dit kan natuurlijk iedere cel zijn waar ik dan met de cursor op sta.
Weet iemand hoe ik dit doe?

Rob

Hallo,
tekst in de actieve cel kunnen typen.
celverwijzing in waar ik dan sta;dit kan natuurlijk iedere cel zijn waar ik dan met de cursor op sta.

De cel waar je met de cursor op staat = de actieve cel. Wat is dan het probleem?

Ik was misschien niet duidelijk genoeg.

Als je een macro opneemt neemt hij de waarde van de actieve cel van dat moment als vaste waarde in de macro,
maar de bedoeling is natuurlijk dat ik een willekeurige cel aanklik en dan op de knop druk zodat ik snel een opmerking kan plaatsen.

en Wigi... ik weet dat het iets met activeValue te maken heeft maar weet het niet toe te passen; code schrijven is voor mij nog weggelegd.

Wie helpt mij verder?

Sorry, maar ik begrijp echt de bedoeling niet. Voorbeeldbestandje?

Ah, of bedoel je het plaatsen van een opmerking (comment), met het rode driehoekje rechts bovenaan?

Ja Wigi,

Dat is wat ik bedoel; ik wil op een snelle manier bij een ziekmelding of verlofdag de reden in de cel erbij vermelden. Dus comment toevoegen, maar dan niet via rechtmuisknop/eigenschappen ,enz.

Rob, volgende code voegt een opmerking toe aan de actieve cel.

Code:
Sub Opmerking()
    Dim Opmerking As String
    ActiveCell.ClearComments
    Opmerking = Application.InputBox("Geef opmerking", "Commentaren", , , , , , 2)
    ActiveCell.AddComment.Text Opmerking
End Sub

Wijs bv een sneltoets toe aan de macro en je kan snel je opmerking plaatsen in eender welke actieve cel.

Rudi

Ik vind het weer helemaal geweldig:thumb:
Het werkt precies zoals bedoeld.
Hartelijk dank voor alle moeite.:thumb:

Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan