• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opmerking invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan excel

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Hoi Excel experts,

M.B.v van dit forum heb een code verkregen om een opmerking te plaatsen in een beveiligd werkblad m.b.v. inputbox. (zie blad1)
Deze kan ik activeren door op een bepaalde cel te dubbel klikken.

Graag zou ik wat meer opties bij de inputbox, nu kan ik na invoeren v/h commentaar op OK klikken en het commentaar wordt toegevoegd.
Als ik op annuleren klik krijg ik een foutmelding en er wordt een blanco opmerking geplaatst. Dit zou niet moeten kunnen.

Is het mogelijk om meer opties aan de inputbox toe te voegen.
Zoals: OK_ knop Bewerken_ knop verwijderen_ knop.

De knop bewerken en verwijderen is dan bedoelt om een al geplaatste opmerking aan te passen of te verwijderen.

Als dit niet kan dan met behulp van een userform1, deze heb ik al gemaakt echter weet niet welke code's hieraan toe te voegen. (dubbelklik in blad2)

Zie toegevoegde bestand

Alvast bedankt.
Jan

Bijlagen

Zie bijlage.
Als je het userform opent wordt, indien aanwezig, de huidige commentaartekst weergegeven. Deze kan je dan bewerken of een nieuwe intypen en op invoegen klikken.
Klikken op verwijderen verwijdert, indien aanwezig, de commentaar in de activieve cel

Bijlagen

Beste Warme Bakkertje,

Bedankt voor je reactie, dit is wat ik zoek.
Klein opmerking nog, na invoegen of verwijderen moet desbtreffende cel niet actief zijn, hierin staat namelijk al data.
Kun je een stukje code toevoegen dat na invoegen of verwijderen desbetreffende cel niet actief is. Mag ook naar rechts springen.

bedankt
Jan

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    If HasComment(ActiveCell) Then ActiveCell.Comment.Delete
    With ActiveCell
        .AddComment
        .Comment.Visible = False
        .Comment.Text Text:=TextBox1.Value
        .Offset(, 1).Select
    End With
    TextBox1.Value = ""