• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmerking meenemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prima, ;)

Maar je bladnaam veranderen is geen oplossing Rob.
Hij moet als laatste in de rij van volgorde staan van al je bladen.

Helaas kan ik dit niet opmaken uit je reactie.

Maar is prima als je eruit bent.

Succes.

Hij moet als laatste in de rij van volgorde staan van al je bladen.
Helaas kan ik dit niet opmaken uit je reactie.
Harry,

Op bijgaande schermafdruk zie ik hem als laatste staan met de naam Blad99.

Bijlagen

• Excel objecten.jpg
    Excel objecten.jpg
    28,6 KB · Weergaven: 55
Kijk hier eens Rob,

Bijlagen

• rdg1314.JPG
    rdg1314.JPG
    79,3 KB · Weergaven: 56
Harry,

Heb hem verplaatst, maar dat was bij jouw oplossing geen probleem.

Rob, de bedoeling van mijn macro's is
1. Je een onbeperkt aantal werkbladen kan toevoegen zonder dat je voor elk werkblad een aparte regel moet toevoegen om de opmerkingen te verwijderen.
2. Je een onbeperkt aantal werkbladen kan toevoegen en dat je niet steeds de loop in de macro moet aanpassen aan het aantal werkbladen om de opmerkingen aan te passen (kopieëren).
Als het slechts bij 2 werkbladen blijft kan je hem natuurlijk laten zoals hij is, maar met mijn methode kan je werkbladen toevoegen of verwijderen zonder dat je moet ingrijpen in je code. De enige voorwaarde is echter dat je werkblad hulp het laatste werkblad is in de reeks.

Rudi,

Ik pas op drie rekeningen twee analyses toe: overzicht van alle drie per maand samen en een overzicht per rekening voor het totale jaar. Ik zou niet weten wat ik nog meer zou willen zien, dus mijn behoefte aan meer bladen is niet groot.

ik begrijp niet goed waarom een bepaald blad op de laatste positie moet staan, vraag in de loop gewoon zijn naam en reageer gepast.
Code:
Sub opmerkingen_weg()
  For i = 1 To Sheets.Count - 1
    If Sheets(i).Name <> Sheets("hulp").Name Then
      With Sheets(i)
        .Range("A4:A" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).ClearComments
      End With
    End If
  Next
End Sub

ik begrijp niet goed waarom een bepaald blad op de laatste positie moet staan, vraag in de loop gewoon zijn naam en reageer gepast.
Dan zou hij moeten vragen naar een naam die begint met het woord samenvatting en dat zijn er twee. Zie de bijlage voor de verschillende bladen met de rekeningnummers weggepoetst.

Bijlagen

• tabs.jpg
    tabs.jpg
    34 KB · Weergaven: 53
If lcase(left(Sheets(i).Name,12)) <> "samenvatting" Then ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan