• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opmerking plaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Range("A2", "F2" & i ).select is niet goed
Range("A" & i).select kan wel. Als i = 2 dan wordt A2 geselecteerd, bij i = 3 A3 enz.
Omdat het vervolg met activecell werkt moet je niet meer als één cel tegelijk selecteren.
Als je dat overmeerdere kolommen nodig hebt dan deze als aparte regel opnemen.

Bijvoorbeeld:

For i = 1 to 4
Range("A" & i).select
OpmerkingTonen
Range("F" & i).select
OpmerkingTonen
Next i

Sorry, krijg het niet voor elkaar, want snap er geen ... van. Dus ik geef het op, ben verslagen door VBA!

Jan van Asseldonk gebruikt hier de voorwaardelijke opmaak voor 3 voorwaarden, gevolg dat je dan niets meer kan toevoegen.
--------------------------------
Je kunt eventueel ook met voorwaardelijke opmaak werken.
Is de cel niet gevuld dan is deze bijvoorbeeld rood. Zodra er iets is ingevuld verdwijnt de kleur. De in te vullen cellen springen er dan meteen uit.
Bijgaand met controle op soort gegeven.

Bijlage: invulcontrole2.zip
--------------------------------

Als je er 1 van kunt missen en gebruikt om te controleren op bijv "- " als er niets ingevuld hoeft te worden, vervolgens opmaak letter en opmaak cel dezelfde kleur geeft, bijv. wit dan zie je hier niets van.
Je moet in de lijst voor validatie dan wel "-" toevoegen om hem te kunnen selecteren of invullen.

Grt,
deSmid.

Dat is wel een oplossing, maar dan moet ik die wel eerst weer selecteren (de - bedoel ik).
Zal dat waarschijnlijk maar gaan doen dan.

Vind het wel jammer dat het niet middels een soort opmerkings-ballonetje kan gaan, maar dat is dan niet anders of ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan