• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"opmerking" popup

Status
Niet open voor verdere reacties.

keespalm

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2016
Berichten
5
Ik wil in een excel formulier dat ik aan het ontwikkelen ben bij verschillende "invul velden" een opmerking "popup"' plaatsen, dat lukt ook, dat is het probleem niet. Het probleem is dat de opmerkingen die ik aan een cel hang altijd aan de rechter kant van de cel "up poppen", dat is niet zo erg voor het grootste deel van het formulier, echter de "popup's" gehangen aan de rechter zijde van het formulier vallen geheel of gedeeltelijk buiten het zichtveld van het formulier. Aangezien de personen die het formulier in moeten vullen met een schermpje werken waar het beeld wordt gevuld door het formulier, vallen sommige "opmerkingen" dus buiten beeld. Als ik "alle opmerkingen weergeven" aanklik kan ik de popup's verplaatsen, daar staan ze de volgende keer ook nog, echter als ik "alle opmerkingen weergeven" weer uitschakel en ik "hoover" boven de cel valt de popup weer buiten het scherm, hoe kan ik ze veranderen zodat ze ook bij het boven de cel "hooveren" op de plaats up poppen waar ik ze neer gezet heb.
Bij voorbaat dank voor de hulp.

Kees
 
Gebruik een userform; dan heb je alles onder controle.
 
Je zou dit kunnen doen maar dan heb je waarschijnlijk hetzelfde probleem aan de andere kant:
Opmerkingen.jpg
 
Gebruik een userform; dan heb je alles onder controle.

Even gegoogeld naar userform, dan zou ik alles vanaf begin af aan opnieuw moeten opbouwen in VB, heb ik daaruit begrepen, dat gaat me nu net even te ver. In ieder geval bedankt voor de tip.
 
Hoi,
Ik een gelijkaardig probleem ooit eens op die manier opgelost het is ook met een userform maar zeker niet datgene wat SNB bedoelde.
Is mischien een idee?
Zie vbtje in bijlage
Klik maar eens in cel E1 of G1 of een andere cel
 

Bijlagen

  • Kopie van opmerkingen-1.xlsb
    21,4 KB · Weergaven: 55
Bedankt, reageerders, ik denk dat ik me maar eens ga verdiepen in Visual Basic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan