opmerking van Microsoft dat er niet gesynchroniseerd kan worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.992
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Bijna elke dag ontvang ik wel een melding van Microsoft dat ze mijn Gmail.com account niet kunnen/mogen synchroniseren

We zijn niet gemachtigd om e-mail op te halen voor xxxxxxxx@gmail.com

Oh ja, ik gebruik NIET outlook.com maar het Microsoft mail-programma Mail dat in Windows10 gebruikt word. (Daarom zijn de aanwijzingen die meegegeven worden met de melding niet van toepassing)

Is er niet een mogelijkheid om voor dat synchroniseren blijvend toestemming te verlenen aan Microsoft, zodat ik die melding niet meer terugkrijg?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
En als je zelf inlogd op xxxxxxxx@gmail.com?
Kom je er dan in zonder dat er allerlei vragen worden gesteld?
 
Dukkel je zit in de sukkel.
Waarom gebruik je niet de groter broer om mails te verzenden-ontvangen. vb Outlook uit je office.
Microsoft mail-programma Mail dat in Windows10 gebruikt word hebben vele mensen problemen mee.
 
Hallo Edmoor,

Wat bedoel je precies "als je jezelf uitlogd"?

Mijn Gmail account is gewoon opgenomen te samen met m'n andere accounts in Instellingen van Win10 onder het hoofdje: Email en Accounts
 
Ik denk dat je #2 nog een keer moet lezen.
 
Heb je al geprobeerd het account opnieuw toe te voegen aan mail?
 
Hallo maestro12

Al meerdere keren, gaf tot nu toe niets
 
Hallo Edmoor

Ik heb het emailprogramma in jouw link geinstalleerd.

En ben benieuwd of dit een oplossing is.

Bedankt Edmoor
 
Laatst bewerkt:
Wel de instelling bij Gmail veranderd dat minder veilige apps de mail mogen ophalen? Juiste instellingen gebruikt voor Gmail?
 
Ik gebruik nooit de mail programma's die van Microsoft bij Windows mee komen.
Maar misschien dat je hier wat aan heb:
https://windowsreport.com/emails-wont-sync-windows-10-fix/

Hallo Edmoor,
Ik begrijp uit je bericht#9 dat je geen Outlook.com en geen Win10-Mail gebruikt.
Omdat je deze programma's van Microsoft niet "stevig" en niet "betrouwbaar" genoeg vind.
Dan is mijn vraag: Wat gebruik je dan wel?
Nu heb ik dus MailBird geinstalleerd en ben ik een beetje ermee aan het stoeien geweest, naast Win10-Mail.
Zou ik, indien Mailbird mij zou bevallen ook over enige tijd, Win10-Mail gewoon kunnen de-installeren?
 
Zakelijk gebruik Office 365 en ook die versie van Outlook.
Privé gebruik ik al jaren Mozilla Thunderbird. tot volle tevredenheid.
Met andere mail programma's heb ik geen ervaring.
 
Hallo Edmoor

Ik neem aan dat Mailprogramma in Office365 veel overeenkomsten vertoond met Office2019

En wat betreft Mozalla, dat programma heb ik ook (jaren geleden) naar tevredenheid gebruikt.

Tot ik vanwege mijn bedrijf aangewezen werd op Office2019, daarbij kwam later ook nog een account van Google bij.

Want ook Gmail staat nogsteeds in mijn belangstelling. En daarin kan ik ook mijn Windows-account desnoods kwijt.
Dus ik zal Mailbird nog enige tijd bestuderen alvorens ik stappen onder neem. (Misschien heeft Microsoft zelf ook wel een adequate oplossing voor mijn probleem)

In ieder geval bedankt voor je interesse.

Met vriendelijke groeten
Dukkel
 
Mijn zoon met een eigen bedrijf gebruikt eM client als mail programma voor GMail en vindt deze super, ook voor zijn agenda.
Heb hem nog nooit over dit soort problemen gehoord.
Hij laat de rest van zijn mail via Gmail lopen.
T/m 2 accounts is eM gratis, daarboven kost het wat je op de site kunt vinden.
https://www.emclient.com/page.aspx?contentid=homepage

Ze claimen dat eM naadloos met Office 365 samenwerkt
https://www.emclient.com/em-with-microsoft-office-365

Zo te zien ook in de NL-taal (mijn zon gebruikt de Engelse versie) en meteen een hulpje erbij ....van onze bekende:
https://www.schoonepc.nl/tools/emclient.html
 
Laatst bewerkt:
Hallo route99

Mijn probleem was: Dat ik regelmatig een melding van Microsoft kreeg, dat ze mijn Google account niet konden synchroniseren om reden dat ze daartoe geen toegang hadden.

De eenvoudigste oplossing bleek: Google te deinstalleren en dan weer opnieuw te installeren.

Fluitje van een cent. Het zal mij benieuwen wanneer die hatelijke melding wéér opduikt.

MVG
Jan Filarski
 
De eenvoudigste oplossing bleek: Google te deinstalleren en dan weer opnieuw te installeren.
ik heb wel een vermoeden maar het programma "Google" ken ik niet. Ik zie je het verder dan ook niet gebruiken in al je antwoorden.
Voor andere onervaren lezers is dit niet goed te volgen als op soortgelijke problemen gaan zoeken en hier terecht komen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me ook af wat je bedoelt.
Google is een zoek machine, dat heeft niks met email te maken.
 
Hallo route99 en Edmoor

Excuses. Foutief geformuleerd. Bedoeld werd Gmail van Google.
 
Gmail is web based en installeer je ook niet.
Je bedoelt denk ik dat je het Gmail account uit Microsoft mail hebt verwijderd en opnieuw toegevoegd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan