• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opmerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boerman

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Ik ben bezig om een spreadsheet te bouwen waarbij een gedeelte beveiligd is en een bereik waarbij een aantal gegevens ingevuld moet worden.

Bij deze gegevens, die niet beveiligd zijn, wil ik uitsluiten dat mensen gebruik gaan maken van de mogelijkheid om opmerkingen in de cel te plaatsen.

Natuurlijk zal EXCEL hier een oplossing voor aanbieden, alleen is de vraag waar en hoe kan ik dit regelen.

Boerman

Je zou kunnen werken met valideren.
Hiermee kun je de invoer beperken voor wat ingevoerd mag worden.
Valideren vind je onder het menu Data.
Kijk even in de help voor alle opties of zoek op het forum even naar valideren voor voorbeeldjes.

opmerkingen

Met valideren is nog steeds de mogelijkheid aanwezig om gebruik te kunnen maken van opmerkingen.

Boerman

Welke versie Excel heb je?
Als ik het werkblad beveilig kan ik in de onbeveiligde cellen geen opmerking invoegen.

Ik maak gebruik van XP. Hieronder wordt weergegeven wat ik heb gedaan.

* EXCEL XP
* cel A1 - van deze cel de blokering met celeiegenschappen aangepast
* Data
* Valideren
* Toestaan - geheel getal
* Gegeven - tussen
* Minimum - (-1000000)
* Maximum - (+1000000)
* OK

* Extra
* Beveiliging
* Blad beveiligen

* Cel A1 - Deze is dus niet beveiligd
* rechtmuisknop
* opmerking invoegen

en voila de opmerking kan worden ingevoegd. Dit laatste zou ik willen dat dit niet meer mogelijk is.

Boerman

:rolleyes:

Als je het werkblad beveiligd zijn er een aantal opties die je kunt aan/uitvinken. Kijk hier eens bij.

Ik heb alles aangevinkt en toch blijft de mogelijk aanwezig om opmerkingen in een cel toe te voegen.

Boerman

Je moet niet alles AANvinken doch juist UITvinken.
Met name Objecten bewerken.

opmerkingen

Soms blijkt lezen toch moeilijker dan ik denk. Ik had de informatie niet correct gelezen. Bedankt voor de gegeven informatie.

Probleem is opgelost.

Boerman:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan