• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"Opmerkingen" zoeken in een tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het ligt waarschijnlijk aan de plaats waar de macro geplaatst wordt. Mijn macro maakt gebruik van het worksheet_change event, welke alleen werkt als je de code ook daadwerkelijk in de code van het betreffende blad zet. Op een ander blad zal dit dan ook niet werken tenzij je de macro ook daarheen kopieert.

In het kort:code niet in een moduleblad, maar dubbelklik in de VB-editor op blad1 en plaats daar de code.

Hans123
Helaas ook je laatste suggestie werkt niet in mijn bestaand Excel bestand. Het gezochte gegeven in de tabel wordt wel correct overgenomen maar de opmerking dus ook het rode driehoekje niet.

Ik zou het volgende willen verzoeken: Download van de CID site het Excel bestand eeuwig durende kalender. Dit is te vinden onder: http://www.computeridee.nl/downloads.jsp?rubriek=cidee_Downloads
Plaats in de excel file in de lijst een datum met naam b.v in de cellen M56 t/m M58. Zet in de cel met de naam ook de opmerking met foto of plaatje en kijk dan of de naam in de kalender verschijnt op de betreffende dag nadat ook je VBA code naar het blad 112 (feestdagen) hebt gekopieerd. Ik zou graag willen weten of het bij jou dan wel werkt. Dit is een vriendelijk verzoek, teneinde mogelijk de fout te kunnen traceren. Laat mij het resultaat even weten.

Hans,

Ik heb het geprobeerd, het werkt inderdaad niet. Dit heeft de volgende oorzaak:

De macro zoekt bij het veranderen van een cel of er in deze cel een formule staat die begint met =VLOOKUP. Staat dat niet in deze cel dan zoekt hij in de doelcellen van de veranderende cel of daar een formule staat die begint met =vlookup. Doordat de vert.zoeken formule vooraf gegaan wordt door =als zal de macro nooit wat gaan doen.

Ik zag dat als je alleen vert.zoeken gebruikt de macro ook niet foutloos werkt. Je kunt je afvragen of het handig is om op deze manier opmerkingen in je blad te krijgen. Als de opmerkingen altijd in dezelfde kolom staan (en dat staan ze) kun je met het worksheet_change event de opmerkingen in de juiste cel zetten, los van de functie vert.zoeken. Dit zal nog wel wat werk opleveren, ik wil daar wel naar kijken maar dat zal even duren. De methode die ik gebruik is eigenlijk niet geschikt, als hij zou gaan werken wordt je programma zo traag doordat hij continu opmerkingen gaat proberen bij te werken dat je erg lang moet gaan wachten.

De macro kan dan misschien het best uitgevoerd worden bij het wijzigen van de dropdown voor de maand, als er een nieuwe maand gekozen wordt moeten de opmerkingen bijgewerkt worden.

Laatst bewerkt:
Ik ben het met je laatste voorstel eens.
Ik ben benieuwd hoe het wordt en bedank je nu al voor de huidige oplossing en voor de toekomstige suggesties. Overigens ik heb geduld. Goede oplossingen worden niet van vandaag op morgen aangedragen!
Hans Kraan

Hans,

Ik ben wat te optimistisch geweest. :o
Het blijkt dat de opmerkingen welliswaar altijd in dezelfde kolom staan, maar dat de inhoud van deze cel met een formule in een andere cel kan komen te staan als er twee of meer events op 1 dag zijn.

Door deze hele constructie is het voor mij geen doen om hier een macro voor te schrijven. Misschien dat er iemand anders op dit forum daar een gat in ziet, maar ik niet meer. :(

Hans123
Jammer, ik had mijn hoop op jou gevestigd. Tot op heden is niemand met een oplossing gekomen. Ik denk dat ik me erbij neer moet leggen dat er geen oplossing mogelijk is. Hoewel .... ik ga misschien andere bronnen aanboren. Ik laat je het weten als er elders toch nog een oplossing uit de bus komt. Totzover in ieder gaval bedankt.
Hans Kraan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan