Opname functie Philips smart tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernardictus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2011
Ik heb sinds kort een philips smart tv en deze bevat ook een opname functie. Voor deze functie moet je een harde schijf op de tv aansluiten. Deze harde schijf zou je volgens de omschrijving eerst moeten formatteren maar aangezien ik de schijf ook als backup voor mijn bestanden gebruik vind ik dit erg jammer. Weet iemand misschien of dit wel echt nodig is??? Ook word er gesteld dat de opgenomen bestanden alleen op de tv af te spelen zijn en dus niet op de pc gezet kunnen worden. Weet iemand misschien hier een oplossing voor om deze wel op de pc af te kunnen spelen.

Het is normaal dat bij elke DVD-/harddisk recorder je niet de opnames kunt bekijken op een ander apparaat (dus ook niet je pc). Wél komt het voor dat je opnames naar DVD kunt zetten, maar dat speelt in jouw geval niet. En in jouw geval is daar nog de factor "Video on demand" bij, waarbij de gedownloade film natuurlijk niet permanent/meermalen bekeken mag worden.
Ik zou gewoon een aparte (nieuwe) USB externe harde schijf kopen voor de opnames, ook/juist omdat je, behalve op de tv, met de geformatteerde harddisk (en de daarop aanwezige opnames) niets kunt. Formatteren gebeurt ook vanuit de tv, dus dat is óók een extra reden. Dit staat allemaal duidelijk in de handleiding (pagina 27 van de handleiding die ik hieronder gelinkt heb).

Je tv zou deze kunnen zijn (met handleiding hier), maar ook een andere, genoemd op deze pagina. De type-aanduiding in je posting is (m.i.) dus te algemeen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan