Opname-vertraging

Status
Niet open voor verdere reacties.

KingYellow

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2005
Sinds een bepaalde periode begin ik allerlei klachten te krijgen met het geluid,
niet alleen de opnames die ik met microfoon maakte waren véél te zacht, maar sinds kort komt er ook nog een vertraging bij kijken, wat ik dan handmatig moet bijstellen met PitchRate en bps.

Ik heb al heel veel gedaan om het proberen op te lossen..
en ik ben het zat, ik wil geen andere drivers enzo meer proberen.
Ik wil een nieuwe geluidskaart!

Maar waar moet ik op letten bij de specificaties?
En hoe kom ik erachter welke kaarten er allemaal gegarandeerd beter zijn dan degeen die ik NU heb? :

Creative SB Live! Value (CT4780) Sound Card

Dit is alles wat ik weet van mijn geluidskaart,
kan iemand mij helpen?

Is het verstandig om onder dit motto een andere kaart te kopen?
Een paar maanden geleden had ik ook een probleem met de syncronisatie van het geluid met de tv-kaart.
Door een crash moest ik windows opnieuw installeren en daarna was het geluid weer perfect.
Probeer voor de zekerheid toch een keer de kaart even in een andere pc, dan weet je zeker dat het mankement aan de kaart ligt (lijkt mij sterk trouwens).

KingYellow zei:
niet alleen de opnames die ik met microfoon maakte waren véél te zacht, maar sinds kort komt er ook nog een vertraging bij kijken, wat ik dan handmatig moet bijstellen met PitchRate en bps.
De microfooninstelling kun je controleren met Volumeregeling van Windows (heb je Windows?)
Je komt in Volumebeheer door te klikken op het luidsprekericoontje rechtsonderin, naast de klok, of via Start, Alle programma's. Bureauaccessoire, Entertainment, Volumeregeling.

Klik in het mixerpaneeltje op Opties en dan op Eigenschappen. Naast het woord Mixer zit een uitklapmenu. Kies daar voor de Audio-IN poort van je geluidskaart. SB-IN? Sound Blaster-IN? Het scherm als geheel is daarna veranderd in Opnemen.

In het venstermenu zet je een vinkje voor Microfoon. Bij de andere "ingangsapparaten" (Line-IN?, Stereomix?) laat je de vinkjes weg. Klik op OK en dan ziet het er zo uit.

VolumeMic.jpg

Zoals je ziet staat er een vinkje voor Selecteren. Klik daarna op Geavanceerd. Dan kom je in hett scherm hieronder terecht.

Het is belangrijk dat Microfoonversterking is aangevinkt anders is het geluid amper te horen. (De toonregeling is alleen te gebruiken als jouw geluidskaart die functie hier ondersteunt.)

Een paar keer op OK klikken en nu een opname met je microfoon proberen. Beter?

VolMicGeavan.jpg

KingYellow zei:
Creative SB Live! Value (CT4780) Sound Card
Dat is beslist geen slechte!

Wat die vertraging betreft: controleer of bij een opname soms hebt ingesteld, dat wat je opneemt meteen wordt afgespeeld. Als er onvoldoende bufferruimte is ingesteld, of als je processor net iets meer tijd nodig heeft, kun je die vertraging krijgen. Het is moeilijk oordelen, ik weet niet welke geluidsprogramma's je gebruikt.

dank u Boeing, dank u..
niet alleen voor alle moeite voor de uitleg,
maar vooral om te vertellen dat die geluidskaart zo slecht nog niet is ;)

de uitleg die je gaf om de "versterking" aan te vinken..
had ik al bij de allereerste constatering van het probleem geprobeert..
het probleem ligt gecompliceerder.

ik heb inderdaad Windows XP,
op een Pentium IIII 2,00GHz

Maar het volume-probleem is niet mijn grootste zorg,
de Synchronisatie is vooral het probleem.
Aangezien Boeing zei dat mijn geluidskaart nog niet eens zo heel slecht is,
komt het toch wel goed uit dat dit bericht onder dit "motto" geplaatst is.

Ik herriner mij dat de problemen zich ook al voor kwamen
VOORdat ik de pc totaal opnieuw geïnstalleerd had.

De enige optie voor duidelijkheid is dus even de geluidskaart over zetten naar een andere computer?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan