Opnames TV te groot voor DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vogelrokker

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2004
Berichten
53
Ik heb de laatste tijd via mijn pc wat films opgenomen van TV. Als ik deze films dan binnen haal in Pinacle Studio 9 en de reclames er tussenuit knip, is de film te lang om op een dvd te branden.

Heeft iemand misschien een oplossing hoe ik eenvoudig films op kan nemen van tv, en deze dan zonder reclames op dvd kan branden?

Ik hoor graag van jullie.
 
Kijk voordat je de film gaat branden even bij de brandopties in welke kwaliteit StudioPlus ze wil branden, standaard is dit de hoogste kwaliteit, vaak is dat niet nodig.
 
Geplaatst door Dick Borstlap
Maak er een AVI van, in Pinnacle.
Een avi kan ik wel op dvd branden maar dan niet via de dvd speler bekijken. Of lukt dat wel? Het moet toch eenvoudiger lukken.



Geplaatst door maestro12
Kijk voordat je de film gaat branden even bij de brandopties in welke kwaliteit StudioPlus ze wil branden, standaard is dit de hoogste kwaliteit, vaak is dat niet nodig.
Maar zelfs op de laagste kwaliteit kan ik volgens mij niet meer als 2 uur of zo branden. Dat vind ik wel erg weinig
 
Is er niemand met een oplossing om films van tv via mijn computer op een dvd te krijgen?
 
Je kan met Studio ook een mpeg maken op je harddisk, die kan je weer met andere programma's omzetten naar DVD bestanden en eventueel verkleinen.
 
dezelfde probleem had ik ook, die heb ik met DVDSHRINK opgelost, daar kan je zelf compresie bepalen zo dat ie op 1 DVD past.

success
 
probeer dit eens

je kunt DVDSHRINK downloaden maar dan moet je hem eerst van mpeg of mpg naar dvd veranderen dat duurt wel behoorlijk lang en daarna kun je hem verkleinen met DVDSHRINK en dan moet die film (wel met de reclames er uit geknipt) op één dvd passen
 
Re: probeer dit eens

Geplaatst door dj dragon
je kunt DVDSHRINK downloaden maar dan moet je hem eerst van mpeg of mpg naar dvd veranderen dat duurt wel behoorlijk lang en daarna kun je hem verkleinen met DVDSHRINK en dan moet die film (wel met de reclames er uit geknipt) op één dvd passen

Ik heb wat geprobeerd met DVD Shrink, maar het lukt niet. Ik kan met dat programma alleen maar copietjes maken van bestaande DVD's. Maar ik kan geen bestanden in laden en branden.

Iemand enig idee wat ik fout doe :).
 
Als je eerst met een ander programma er 'dvd-bestanden' van gemaakt heb, kan je in shrink kiezen voor 'open files' en die verkleinen tot DVD-r formaat.
 
Geplaatst door maestro12
Als je eerst met een ander programma er 'dvd-bestanden' van gemaakt heb, kan je in shrink kiezen voor 'open files' en die verkleinen tot DVD-r formaat.

OK. Is misschien een domme vraag, maar met wat voor soort programma kan ik er dvd bestanden van maken :)? En als ik dan iets in Pinacle of Adope Prmiere gemaakt heb, dan zal ik het eerst op moeten slaan als mpg alvorens er DVD bestanden van te kunnen maken?
 
Geplaatst door Vogelrokker


OK. Is misschien een domme vraag, maar met wat voor soort programma kan ik er dvd bestanden van maken :)? En als ik dan iets in Pinacle of Adope Prmiere gemaakt heb, dan zal ik het eerst op moeten slaan als mpg alvorens er DVD bestanden van te kunnen maken?

nou ik heb voor je gezocht op internet.
ik heb ietst gevonden klik maar hier om het te downloaden (wel een trial versie)
maar die kun je kraken d.m.v. naar astalavista.box.sk te gaan (ZONDER www. ERVOOR TE ZETTEN!) en dan moet je zoeken naar de titel van het programma en dan kraken maar.
ik heb het programma nog nooit gebruikt, dat zeg ik je alvast, dus ik weet niet of het lukt.
(owja, het is een engels talig programma)
 
OK. Bedankt. Ik ga morgen ff kijken of het me lukt. Bedankt voor de moeite. Ik kon niets vinden :).
 
Kijk eens of je ergens Cucusoft Video converter en DVD Author op de kop kunt tikken... werkt perfect om van mpg naar DVD om te zetten en is redelijk snel, daarna branden met Nero Recode [past de kwaliteit automatisch aan, aan het formaat van de DVD]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan