opnemen met de webcam

Status
Niet open voor verdere reacties.

keestramper

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2005
Berichten
216
Tegenwoordig lees je vaak in de krant en op TV dat iemand beelden opneemt met de webcam tijdens een chat sessie. Meestal illegaal. Ik chat regelmatig met mijn vrouw omdat ze nog niet bij me woont en wil ook beelden van haar opnemen of een filmpje van haar maken tijdens het chatten. Kan iemand me vertellen hoe dat werkt?


Groetjes Kees Tramper
 
Ik weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat, maar je zou het kunnen doen met Screen Recording Software. Dat is software die (een gedeelte van) je beeldscherm een bepaalde tijd opneemt. Camtasia is zo'n programma, maar die is heel duur. Er zijn vast andere goedkopere programma's (misschien zelfs gratis).
 
Bazar zei:
Wat denk je van msn. De helpfunctie is duidelijk.

Heb goed gekeken en zoekopdrachten gegeven, maar wat er duidelijk is, is mij geheel onduidelijk.
 
Bij msn messenger in de helpfunctie toch? Volgens mij loopt er thans een rechtzaak tegen een jongeman die via de webcam obscure zaken downloadde.
 
Staat niets van in de helpfunctie, maar misschien kijk ik eroverheen.
Volgens mij is het opnemen van dat soort beelden niet illegaal hoor, alleen de verspreiding daarvan zonder medeweten van "de andere persoon" weer wel.
Maar dat was de vraag van de TS helemaal niet, dus zijn we nog niet veel verder gekomen.
 
Bij msn messenger in de helpfunctie toch? Volgens mij loopt er thans een rechtzaak tegen een jongeman die via de webcam obscure zaken downloadde.

Ja dat bedoelde ik. Ik las dat en ik dacht dat wil ik ook, maar dan beelden van mijn vrouw waar ik mee chat via MSN en dan uiteraard alleen voor mezelf houden. En ervan genieten

Groetjes Kees
 
Moet je ook zeker gaan doen.
Veel plezier alvast!
 
Hier een Nederlandse pagina over het opnemen van de webcambeelden: http://johnbokma.com/messenger/webcam-beelden-bewaren.html
Aan het opnemen van de beelden is niks illigaals, zolang er maar toestemming is.

Bij die aanklachten is het zo dat er geen toestemming is én dat ze daarna met de beelden worden gechanteerd.

Eigenlijk zou je dus netjes toestemming moeten vragen, maar als het uitsluitend voor eigen gebruik is, zie ik het probleem niet als er geen toestemming wordt gevraagd.
Als zij het niet wil is het natuurlijk wel anders.
 
Ho Ho Ho mensen. Nu wordt plots mijn antwoord uit haar context gehaald. Ik gaf aan dat msn goed en duidelijk is. AJ had daar een andere mening over. Om te verduidelijken dat msn wel goed is, refereerde ik aan de huidige publicaties daarover dat het wel werkt; hetgeen niet betekent dat ieder op die wijze (mis) (ge)bruik van maakt. Het was een ondersteuning dat msn voor de webcam goed is. Jammer dat het geheel uit het verband wordt gehaald. Ik wil dit even gezegd hebben.
 
Bazar zei:
Ho Ho Ho mensen. Nu wordt plots mijn antwoord uit haar context gehaald. Ik gaf aan dat msn goed en duidelijk is. AJ had daar een andere mening over. Om te verduidelijken dat msn wel goed is, refereerde ik aan de huidige publicaties daarover dat het wel werkt; hetgeen niet betekent dat ieder op die wijze (mis) (ge)bruik van maakt. Het was een ondersteuning dat msn voor de webcam goed is. Jammer dat het geheel uit het verband wordt gehaald. Ik wil dit even gezegd hebben.
Zo bedoelde ik het niet;)

Ik wilde er even bijzetten hoe het zit met toestemming enzo. Gewoon ter informatie:)

Zelf ben ik zoiezo geen liefhebber van "de webcam", omdat de privacy gewoon een heel stuk minder wordt. Een webcam kan namelijk ook opnemen zonder dat het bij jou bekent is.
 
Hallo Kees,
Ik heb een vraagje aan je omtrent je achternaam.Ik heb een tante in Amerika zitten met dezelfde achternaam en die is op zoek naar familie van haar in Amsterdam.Zij is in de zestiger jaren op ongeveer 20 jarige leeftijd met mijn oom naar de States vertrokken en sinds die tijd geen kontakt meer gehad met haar familie.Haar dochter is nu van plan om naar Nederland te gaan en familie van haar moeders kant te bezoeken.De vader van mijn tante is al overleden,hij heete Pieter Cornelis Tramper en zijn dochters heeten Betty en een tweeling met de namen Mary en Margo.Mary heeft vroeger bij de politie gezeten,als het goed is.Dit is de informatie die ik van mijn tante heb gekregen.Zou jij mij hierbij kunnen helpen?Voor mij is het moeilijk zoeken naar de zusters van mijn tante omdat ze misschien een andere achternaam hebben als ze nu getrouwd zijn.Ik zou het zeer op prijs stellen als je mij hierbij kunt helpen.Bij voorbaat mijn dank en groetjes.
Bert Elia.
 
Laatst bewerkt:
taekwondo
Welkom op Helpmij.
Ik weet niet of het verstand is je gegevens zo op het forum te plaatsten.
Misschien kun je beter even via email contact opnemen?
Het is een publiek forum dus je weet nooit wie er mee kijkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan