Opnemen via geluidskaart lukt voor geen millimeter

Status
Niet open voor verdere reacties.

psalm133

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Hallo Helpmij-forummers...

Op dit moment bevind ik mij bij een vriend, achter de computer, waarvan de geluidskaart weigert iets op te nemen.

Even wat gegevens:

Computer: Novita Pc Amd Sempron(tm) Processor 2800+
Kloksnelheid 1.6 Ghz, 512 Mb

Software: Microsoft Windows XP Media Center Edition versie 2002
Service Pack 3

Geluidskaart: Realtek HD Audio Input

Onder het luidspreker menuutje heb ik gekozen voor Eigenschappen van Audio aanpassen Vervolgens het tabblad Audio gekozen en daarna binnen het menu Volume onder Opties Eigenschappen gekozen waarna ik 4 mogelijkheden kan aanvinken namelijk:

CD-Volume
Frontmic
Microfoonvolume
Volume van Lijn

Normaal gesproken moet ook de Optie Wave uit Mix erbij staan zodat ik geluiden die door de geluidskaart kan gaan opnemen. Maar dit is niet het geval.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Bij voorbaat dank.........

Laatst bewerkt:
volgens mij kan dat niet via de geluidskaart geregeld worden en heb je er software voor nodig.
http://freecorder.com/asktoolbar/

Ik heb Freerecorder, Audacity en heel de gratis mikmak maar er is iets met de geluidskaartinstellingen niet in orde, zoals al aangegeven. Ik heb al een driver update van realtek proberen te installeren maar dan geeft hij op het einde een error en vervolgens breekt hij de installatie af.
Binnen configuratiescherm en dan de Optie Geluidsapparaten kun je bij de huidige Realtek software niet kiezen voor geluiden opnemen van je geluidskaart. Waardeloos!

Heeft iemand een zinnige oplossing?
Bij voorbaat dank........

Laatst bewerkt:
dat gebeurt ook bij mij
maar

ik klik op wave uit mix
en ik bel iemand op skype dan gaat die naar microfoon
maar dan moet je nog een keer kliken op wave uit mix na start van opnemen

dat is normaal zo is de systeem

groeten gast055

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk even op www.Google.com en vul daar in ..opnemen via geluidskaart lukt niet.

Ik had ingevuld,,geluid opnemen van realtec hd audio input werkt niet.

gaven aardig wat oplossingen.

Kijk even op www.Google.com en vul daar in ..opnemen via geluidskaart lukt niet.

Ik had ingevuld,,geluid opnemen van realtec hd audio input werkt niet.

gaven aardig wat oplossingen.

Hee Warander...., dank je voor je antwoord. Als ik weer bij mijn vriend ben zal ik zien of de oplossing via Google erbijzit.
Mijn excuses voor de late reactie trouwens, maar ik heb zelf geen internet meer. Ik zit nu in de plaatselijke bibliotheek waar ik je reactie via mijn email constateerde..............
Thanx.............

Geeft niet,hoor.
Hoezo ,geen internet meer?

Het Internet gebruik hield mij van het gebed af. Als wedergeboren Christen was dit voor mij onaanvaardbaar. Ik heb maar één GOD(JAHWEH) en dat is zeker niet internet of iets anders(voetbalclub, vakantie, auto, vrouwen, etc)........

Ontopic:
Helaas is via 'googlen' de oplossing toch niet te vinden.
Misschien dat iemand raad weet?
Bvd...........

Oja?
En al die Interkerkelijken,die online zijn?
Vind dat nu wel erg vergezocht.
Maar,is goed,je doet maar,wat je niet,of wel,laten kan.

Oja?
En al die Interkerkelijken,die online zijn?
Vind dat nu wel erg vergezocht.
Maar,is goed,je doet maar,wat je niet,of wel,laten kan.

Als iemand internet heeft en het houdt hem/haar niet van gebed af dan zal ik daarover geenszins oordelen. Interkerkelijk of niet............

Ondertussen lukt het mij nog steeds niet om geluiden die door de geluidskaart gaan op te nemen bij de computer van mijn kennis. De optie 'wave uit mix' of 'stereo uit mix' verschijnt niet onder opname-apparaten. Ook een nieuwere 'High Definition Realtek Driver' bracht geen soelaas.Integendeel zou ik zeggen..........
Iemand?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan