Opnieuw Classic op iMac G3

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiddeishier3

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2011
Berichten
110
Hallo,

Ik heb laatst een oude iMac G3 400MHZ slot loading met mac os x 10.4.11 gekocht. Ik vind het een prachtig apparaat, maar ik kwam er al snel achter dat ik een classic environment nodig had om Games en andere programma's te installeren op mac os x 10.4.11. Ik kreeg de mac zonder software cd's dus had geen mac os 9 schijf liggen om de Classic environment te installeren. Ik kan ook nergens meer een Mac os 9 schijf vinden die Classic environment ondersteund (dit is volgens mij namelijk pas vanaf 9.2 op de schijf gezet). Nu kreeg ik het idee om mac os x 10.4.11 te downgraden naar mac os 9.0 (de versie waar ik ondertussen wel een cd van heb) en deze daarna te updaten naar mac os x 10.4 zodat ik wel een classic enviroment heb. Ik kan alleen geen mac os 10.4 disk branden omdat ik nergens meer DVD-r kan vinden. Heeft iemand een andere manier om de classic enviroment weer te krijgen? Of een locatie waar ik een mac os 9 disk kan downloaden die wel Classic enviroment ondersteunt?

Alvast bedankt,

Hidde
 
Ik heb hier nog een CD'tje van Mac OS 9.2.1 liggen. Ik kijk even waar ik hem heb en dan upload ik 'm als u er wat aan heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan