opnieuw icidu installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarijkeD

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2012
Hoi.
Een tijd geleden heb ik in mijn kamer een icidu router geinstalleerd op het netwerk van mijn huisbaas.
Hierbij heb ik ook hier hulp gevraagd.
Alles ging, na heel veel gedoe met het installeren zelf, helemaal prima.
Gisteren echter, is de huisbaas van providers gewisseld.
Nu wil ik het hele probleemgedoe liever niet weer meemaken, maar toch gaat er weer hetzelfde fout.
Ik heb de router aangesloten op de netwerkkabel.
Ik ga naar 192.168.1.1 (ik weet zeker dat deze pagina bij mijn router hoort) en ik probeer alle wachtwoorden en namen die ik kan verzinnen.
Er zouden admin en admin bij moeten horen, maar dat werkt dus niet.
Ik wil echt graag bezig met leren en ook wat series kijken enzo.. en ik heb gewoon amper bereik boven.
Graag zo snel mogelijk hulp!

Marijke

Hmm ja, als je bedoelt het wachtwoord waarmee je later zegmaar als buitenstaander inlogt. Dat heb ik wel aangepast.
Okee ga ik proberen, dankje!

Het werkt niet. Kan het dat ik het resetten verkeert doe? Toch gewoon het knopje reset indrukken of ben ik gek?
En de handleiding is die van een ander type. Mijn type is 534, maar ik kan niet vinden wat je moet doen als je WW het niet doet in deze handleiding

dit kwam ik ook nog tegen

juiste manier van ressetten is overigens 20 sec het resetgaatje indrukken met paperclip/tandenstoker. Daarmee gaat hij terug naar fabrieksinstellingen.
Even van de stroom af, of uit/aan zetten kan soms helpen als er een piekspanning in het apparaat zit, maar is geen reset.

Ok. Wat ik nu heb gedaan:
Resetten door inderdaad 20 seconden dat gaatje/knopje in te drukken.
Vervolgens weer naar 192.168.1.1 en admin/admin invoeren, wat bij mijn type hoort. Werkt niet.
Ook geprobeerd: admin/password en admin/'wachtwoordvanonsnetwerk'
Werkt allemaal niet.
Ik heb overigens geen kabel tussen mijn laptop en de icidu. Wat iedereen zegt wat je moet doen.
Vorige keer is dat ook zonder gelukt.
De netwerkkabel heb ik er wel in

als ik de tijden van je berichten zie ,gaan jouw 20 sec wel erg snel
maar ik weet verder niet

Dus 6 minuten is 20 seconden?
Ik wil graag dat het lukt dus ik heb langzaam, hardop tot 20 geteld.

Op de een of andere manier ben ik toch bij de pagina gekomen. Heb een nieuw netwerk aangemaakt maar heb geen internet toegang.
Hoe kan dit?

sorry hoor ik dacht dat de tijd seconden aan gaf ,een vergissing van mij
maar als de router gereset is naar fabrieks instelling,moet je hem weer zelf instellen zoals hij voor die tijd stond

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan