Opnieuw instaleren?!?!?!?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrJvG

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2004
Berichten
26
Kan er iemand mijn helpen?!???!??

Ik heb twee harde schijven.
Nu is mijn C schijf grotendeels na de ***** en nu wil daarom deze schijf dan ook formateren. Dit lukt helaas niet omdat XP daarop staat.
Is het mogelijk dat XP opnieuw instaleer op de F schijf (dit heb ik al eens geprobeerd, maar toen kreeg ik tijden het opstarten de keuze uit 2 verschillende windows 1tje waar Windows op C schijf staat.. met dus ook al mijn bestanden enzo... en 1 waar windows op de F schijf staat zonder al mijn bestanden etc. die er al op stonden)

Nu wil ik Windows op mijn F: schijf maar dan wel, zodat Windows gewoon opstart en na mijn huidige profiel gaat waar al mijn bestanden op staat, muziek, foto's etc. En de C schijf formateren...

Het is misschien wat ingewikkeld uitgelegd door me
maar hopelijk is er iemand die het snapt en me wil helpen...

DOEI
ALVAST BEDANKT
 
Welkom op Helpmij.:)

Start de pc op vanaf de WinXP cd-rom en je krijgt tijdens de setup de mogelijkheid de C-schijf of andere schiven te formateren.

Je moet wel zorgen dat in het Bios de opstart volgorde goed staat, zodat de pc vanaf cd-rom opstart.
 
Je moet wel zorgen dat in het Bios de opstart volgorde goed staat, zodat de pc vanaf cd-rom opstart.


En hoe zorg ik dat dat goed staat?!?
En als ik dan via de XP Cd-rom mijn c schijf formateer, hoe krijg ik daarna windows op mijn F schijf geinstaleerd?
THANX
 
je moet windows gewoon formateren via de win xp cdrom, of met een opstartdisk van bijvoorbeeld win 98.

daarna kun je hem wel installeren op je C schijf, en heb je dat gedoe met je F schijf niet nodig.

Snap je wat van het bios?
 
nog even, sleep gewoon je bestanden naar je Fschijf, dan kun je gewoon C formateren en heb je alles nog.
 
het is gelukt....!
alleen nu next quisten
Firewire kaart wordt niet herkent door XP
Vorige keer hier ook probelemen mee gehad, toen moest ik iets veranderen in de instellingen, d8 dat ik het mailtje nog had.. maar niet dus met een link na een site, waar ik een aantsl instellingen moest wijzigen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan