Opnieuw instaleren

• Onderwerp starter Onderwerp starter decn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

decn

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2010
Hallo,

ik heb een compaq pc met windows xp home edition.
nu heb ik een probleem. hij geeft steeds foutmeldingen en hij word ook steeds trager.
nu heb ik bestloten de pc opnieuw te instaleren. maar nu komt het probleem wij hebben nooit van die cd's gehad of gemaakt. op de pc zit allen nog een stiker met de lecentie(die op de systeemkast zit geplakt.) wat kan ik nu doen? iemand een iedee?

Alvast bedankt,

Groetjes DECN

XP CD van iemand lenen en vervolgens je eigen key invoeren als tijdens de installatie daarom wordt gevraagd. Houd wel in het achterhoofd dat je op de website van Compaq alle losse drivers, zoals bijv. voor de netwerkkaart, onboardvideokaart (?), etc. etc. handmatig zal moeten downloaden en installeren, tenwij je 'mazzel' hebt en binnen XP al de benodigde drivers worden aangetroffen. Dit check je door na de installatie naar apparaatbeheer te gaan. Zie je daar ergens uitroeptekens en / of cirkels met kruizen erin staan, dan betekent het dat een stukje hardware niet of niet goed is geïnstalleerd en zal je bij Compaq de juiste drivers moeten downloaden.

Laatst bewerkt:
Daarnaast bestaat óók nog de mogelijkheid dat er een verborgen partitie op de harddisk staat van waaruit je de machine kunt herstellen. Daartoe zal je ook even op het machine typenummer op de site van Compaq moeten zoeken óf dat zo is. Zo ja, dan is dat de meest handige en veilige manier om de machine naar de afleveringssituatie te herstellen.
Daarna mag je een uurtje of twee (bij Microsoft) gaan updaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan