Opnieuw installeren bij dual-boot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
557
Beste mensen,
Ik heb hier een systeem staan met de volgende spec.
2 x HD 40 Gig.
Proc: AMD Athalon XP 1600 +
512 MB geheugen.

De Pc is ingericht als dual boot met zowel XP Home als XP Pro
De besturingssystemen zijn geinstalleerd op 2 verschillende HD's. Nu was er bij aankoop van de Pc op de Hd 1 een verborgen partitie met daarop het besturingssysteem voor geinstalleerd.Dus een recovery van XP Home, gebeurt door de Pc op te starten vanaf een bijgeleverde diskette, waarna windows opnieuw er op wordt gezet. tot zover geen probleem . Later heb ik daar een nieuwe HD bijgeplaatst en daar XP Pro op geinstalleerd , waardoor dus de dual boot is ontstaan . Nu zullen jullie wel zeggen : waarom die 2 X XP, maar dat heb ik gedaan omdat ik veel aan het exprimenteren ben met verschillende programma's en dit dan doe onder Home en Pro, om de verschillen per besturing waar te nemen.Maar nu komt mijn vraag : Doordat ik problemen heb met mijn XP Home install, zou ik die graag opnieuw willen installeren. Maar hoe doe ik dat zodat ik wel een dual boot over hou en niet ook XP pro opnieuw moet installeren.
Vrgr B.Kat
 
Als je de originele boot.ini bewaart blijven de verwijzingen in orde.
Deze kun je vinden in c:\boot.ini

Maar gaat het herinstalleren lukken? Want ik vind je verhaal wat lastig te begrijpen (kan aan mij liggen hoor;)).
 
Hallo XP_PC,
Als ik jou verhaal begrijp, kan ik het beste eerst even de boot.ini copieëren dan de 2e HD even afkoppelen , dan de opstart in de bios op A zetten .( Alleen kan ik op C: alleen in de map : Windows\pss een boot.ini backup vinden , bedoel je die ? )
Hierna op schijf 1 XP home opnieuw installeren en daarna alles in de bios terug zetten , boot.ini terugzetten naar C en dan 2e Hd weer aansluiten en dan hopen dat alles goed gaat ?
Vrgr. B.Kat
 
Laatst bewerkt:
Uuhm.. Ik ben denk ik te moe om te begrijpen wat je bedoelt...

Ik zal je morgen verder helpen en misschien iemand anders in de tussentijd :).
 
Hoi,

Welke programma's zijn dat, waar je mee expirimenteert?
Er is eigenlijk niet zo heel veel verschil tussen XP Home en Pro, in de kern zijn ze precies hetzelfde.
Ik vraag me dus af of je wat merkt van de verschillen, en of het allemaal niet teveel moeite is...
 
Ik kan vermelden dat de verschillen inderdaad minimaal zijn alleen XP Pro is bij mij veel stabieler dan de home versie.
Ik heb nu alles opgelost door te doen zoals ik in het vorige bericht van mij heb voorgesteld en alles loopt weer als een tirelier.
Vrgr. B.Kat
 
Geplaatst door B.Kat
Ik kan vermelden dat de verschillen inderdaad minimaal zijn alleen XP Pro is bij mij veel stabieler dan de home versie.
Ik heb nu alles opgelost door te doen zoals ik in het vorige bericht van mij heb voorgesteld en alles loopt weer als een tirelier.
Vrgr. B.Kat

TOPPIE! :thumb:

Ik prefereer ook XP Pro boven Home. Maar kan ook komen omdat ik graag wat tweak en met netwerken bezig ben.
Extern bureaublad; OPTIMAAL!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan