opnieuw installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kerkuil

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2005
Berichten
106
kan ik eindelijk win95 opnieuw installeren geeft hij aan te weinig schrijfruimte om dat hij niet overschrijft maar een nieuw op C; maakt n.l C:\windows.001 kan ik dan naar andere direktory gaan en dan C:\windows
 
Kan je iets specifieker zijn plzz, is nogal vaag zo, sorrie;)
 
Je harde schijf staat gewoon nog vol van de "oude" installatie.
Als Windows een Windows001 map wil aanmaken, betekent dat dat hij nog een bestaande Windows map ziet staan.
Eerst even formateren dus.....

Groetjes,
Martin.
 
:p ANTIEK !! :p

Opstarten met opstart diskette van windows 95.
Opstarten zonder cd-rom ondersteuning.
Format C: [enter] LET OP: alle data op de harddisk gaat verloren !

Na formatteren, pc herstarten met opstart diskette.
Opstarten MET cd-rom ondersteuning.

E: setup [enter]
E: = letter van je cd-rom station (MSCdex-001)

(D: is je tijdelijke ram disk, op het geheugen, dus E: wordt de tijdelijke cd-rom letter)
 
Er staat een oude win95, die niet opstart, op maar ook veel andere bestanden die ikniet kwijt wil dus dacht ik de oude maar overschrijven
 
Als er geen te bewaren bestanden in de Windows map staan, kan je met "deltree" de complete windowsmap verwijderen.
Zie http://www.computerhope.com/deltree.htm#01
Indien er nog bestanden staan in de windows map, is het zaak om deze eerst te verplaatsen.
Als je een beetje bekend bent met Windows Commander kom je met Dos Navigator een heel eind :)
DN (freeware) vind je o.a. hier; http://www.allianceweb.sk/free-download/dosnavigator.php

Mocht je nog meer hulp nodig hebben, dan geef je maar een brul........

Groetjes,
Martin.
 
Gegroet, Martin
Niet bekent met Windows Commander of Dos Navigator
Maar ik heb een andere schijf erbij met een goed werkende win95 erop en norton command die ook op mijn schijf staat graag wat meer informatie

groetjes,

Om in de map windows te kijken typ ik; C:\windows\dir/p? of C:\>cd windows dan krijg ik C:\WINDOWS> typ ik dir/p
 
Het installatie probleem is opgelost ik heb er een schijf bijgeplaatst toen veilig gesteld en kon de oude win95 verwijderen op de bijgeplaatste schijf stond win95 al op
Heel veel dank voor de ondersteuning groetjes kerkuil
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan