Opnieuw installeren software voor printer HP C5180 wil niet lukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cheers40

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2011
hallo,

Zit met het probleem dat ik mijn software voor HP printer niet opnieuw kan installeren. Systeem blijft maar aangeven dat software/printer reeds geinstalleerd zijn. Printer doet echter helemaal niets. Wie kan mij helpen....! Gebruik Windows Vista.

Groet,
Peter

Bedoel je niet ook de driver?

Heb je al geprobeerd alles te verwijderen/de-installeren onder software?
Dan in hardware de printer opzoeken en eventueel de driver verwijderen.
En dan na herstart opnieuw installeren?

Inderdaad de driver. Heb geprobeerd alle software/bestanden van schijf al te verwijderen. Waarschijnlijk staat er ergens echter nog een bestandje welke dit probleem veroorzaakt. Kan dit echter niet vinden.

naar start - printer en fax apparaten en daar de printer verwijderen

Dat heb ik uiteraard ook al gedaan. Hiermee verwijder je volgens mij ook niet alle bestanden van de printersoftware en/of de driver(s).

CCleaner heeft een mogelijkheid in het register naar kapotte of niet meer werkende entries te zoeken en die te repareren of te verwijderen.

Misschien een optie om met CCleaner je register eens op te schonen nadat je de driver en de software van je printer eerst grondig verwijderd hebt?
Als er dan nog wat blijft zitten pakt CCleaner dat vaak wel aan.
Voordat je wijzigingen aan de registry gaat maken kun je de oude versie opslaan als backup, wat altijd een goed idee is.

Met CCleaner kun je trouwens ook de hele schijf opruimen (op allerlei manieren). Daarna eens keer je disk defragmenteren (heeft Piriform defraggles voor) en hij zou weer als nieuw moeten zijn!

Heb je de laatste driver gedownload? En het laatste software pakket voor jouw printer?
Ik denk dat je zo een betere kans hebt op een succesvolle installatie.
Ben benieuwd!

Laatst bewerkt:
Heb gisteren nog de laatste software bij HP opgehaald.
Hoe maak je een backup van alleen de registry ? Zal CCleaner proberen.
Alvast bedankt.

We maken vorderingen. De backupvraag is al beantwoord (wordt automatisch gevraagd door CCleaner) en inmiddels lukt het weer het e.e.a. te printen. Het scannen naar computer lukt helaas nog niet. Wel werkt het kopieëren en het scannen naar geheugenkaart. Is er voor dit probleem ook nog een oplossing...?
Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Het werkt nu dus weer! Nog niet alles, maar het begin is er! Toch? :)

Je schreef: Het scannen naar computer lukt helaas nog niet.

Heeft dat vroeger (met de oudere software) wel gewerkt dan zul je in de instellingen van het meegeleverde softwarepakket moeten duiken. Je had het eens voor elkaar als ik het juist heb...
Ik heb zelf zo'n apparaat van Canon en daar is dit allemaal in het pakket aan software wat erbij geleverd werd te vinden. Zal voor HP niet anders zijn denk ik.

Scannen werkte inderdaad prima met de bijgeleverder software. Het blijkt nu echter dat bij installatie van het volledige pakket de software voor het scannen niet geinstalleerd wordt. De programma's HP twainscan en HP solutioncenter zijn volgens mij niet geinstalleerd, waardoor de printer ze ook niet meer kan vinden. Het apart installeren van deze programma's gaat volgens mij niet.

Ben er inmiddels achter dat via Paint en Windows fotogalerie scannen wel werkt maar dit niet de volledige oplossing is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan