opnieuw installeren Win 95 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ceelaert

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Berichten
49
Ik wilde op mijn oude pc Windows 95 (versie 4.00 b) opnieuw installeren (na het formaten van de C-schijf), doch de CD-ROM wordt niet herkend.
In het DOS-scherm na het opstarten eindigt de pc in DOS modus.

Het commando D: levert de foutmelding "stationsaanduiding ongeldig".

Bij het opstartscherm wordt wel gemeld:
"Found CDROM : Tatung..."

Ook het opnieuw downloaden van een opstartdiskette levert hetzelfde probleem op.

Wat doe ik fout???

Bij voorbaat dank voor uw hulp.
 
vermoedelijk heb je een '95 bootdisk gebruikt en daarvan worden bij een reboot NIET de standaard CD-rom ondersteunende drivers mee op hdd geinstalleerd.

Dit gebeurt WEL met een 98SE bootdisk.
 
Bedankt voor je reactie.
Ik heb wel win 95.

Is het dan toch mogelijk om een opstartdiskette win 98(se) te gebruiken??
 
Ja hoor, geen enkel probleem. Sterker nog, het lost jouw probleem op!
 
Ik heb nu geprobeerd een opstartdiskette voor windows 98 te gebruiken (via Madboot), maar er komt nu een foutmelding dat heet mediumtype ongeldig is bij lezen station C. ??

Ook het commando FDISK en format levert hetzelfde probleem op.
Wel is in het opstartscherm de harde schijf gevonden en de CD-ROM.
Ook het opnieuw gebruiken van de win 95-opstartdiskette levert hetzelfde probleem op. Kortom ik heb nu geen toegankelijke C-schijf meer.
Madboot installeert wel een ramdisk (in I) en herkent de CDROM (X:), maar het kopieren van de cd (win 95) naar de c-schijf levert weer hetzelfde probleem op.(evenals het te proberen opstarten vanaf de CD-rom!!

Ik weet het even niet meer.
Hoe krijg ik weer een goede (!) C-schijf??

B.vd. voor uw reactie.
 
ik ken "madboot" niet dus daar kan ik helaas geen zinnig woord over zeggen...............
 
Ik heb maar een nieuwe Bootdisk gedownload (win 98se) en toen opnieuw opgestart hiermee.
opnieuw was de C-schijf niet benaderbaar, maar werkte format C: wel!!!!
daarna fdisk, partities verwijderd en naar de CD-rom gegaan en het commando setup werkte deze keer!!

Bedankt voor de hulp
 
jouw "stappen" doorlezend, schat ik in dat je 1 stap niet hebt genoemd ? (format)

Ik bedoel daarmee dat je schrijft dat je de partities verwijderd hebt en dat je daarna (vanzelfsprekend eerst nieuwe hebt aangemaakt) de setup kon draaien. Ik vermoed dat je alleereerst NOG een keer een format moest verrichten ?
(Na verwijdering van partities en het opnieuw aanmaken van partities, zijn ze toch pas "benaderbaar" na -nog een keer - een nieuwe format...............)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan