Opnieuw installeren XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Hallo allemaal,

Wil Win XP opnieuw op mijn computer installeren, maar weet niet zeker of het kan.

Ik heb een originele versie van Win XP met een key code die ik erbij heb gekregen en die wil ik graag opnieuw installeren. De key code die heb ik al een keer geregistreerd bij Microsoft, maar kan ik die nog een keer gebruiken?

Ik wou dit graag weten, zodat ik straks niet mijn c:\ leeg maak en dat ik windows er dan niet meer op kan zetten, omdat de key dan niet meer te gebruiken is.

Alvast bedankt!!!

Ja het kan wel.
Gewoon je HD leeg gooien en dan XP er gewoon opnieuw opzetten.
Dan moet je activeren of bellen.
En dan ben je weer geregistreerd.
Dat ik heb mij ook zo vaak gerigistreerd bij Microsoft.

slk300
:cool: :thumb:

Wou even het zekere voor het onzekere weten, vandaar!!

Dank je wel voor je antwoord!!

kan je die xp op meer pcs zetten dan of gaat dat maar op een pc

Je kunt een originele versie wel op een 2e pc installeren maar die kun je dan niet activeren en zal het na 30 dagen niet meer doen

Windows hoef ik maar op 1 computer te zetten, want ik weet dat het op 2 niet kan! Ik installeer Windows altijd om de zoveel tijd en harde schijf formatteren doe ik dan ook meteen. Maar ik vroeg dit omdat ik van mensen gehoord had, dat de registratiecode nog wel eens voor problemen kon zorgen, maar de computer doet het weer.......dus alles is weer okido!!

Bedankt allemaal!!!

Mijn zoon's computer kan niet meer worden opgestart. Hij noch ik hebben de XP-cd. Kunnen we die ergens downloaden of kan ik dit in Windows zelf op een floppy zetten? In eerste instantie moeten we een opstartdiskette kunne gebruiken. Graag jullie advies

Een opstartdiskette kun je downloaden op www.bootdisk.com.

Het heeft geen zin om de Windows die nu op de computer staat op een floppy / cd te zetten. Er zit namelijk geen setup op de Windows die nu op de computer staat.

En om Windows XP (opnieuw) te kunnen installeren zou je toch een Windows XP cd moeten hebben, als je deze niet hebt zul je deze toch aan moeten schaffen. Dit omdat je geen Windows XP van iemand anders kan gebruiken, omdat de key-code maar op 1 pc werkt.

Geplaatst door lisa02
Mijn zoon's computer kan niet meer worden opgestart. Hij noch ik hebben de XP-cd. Kunnen we die ergens downloaden of kan ik dit in Windows zelf op een floppy zetten? In eerste instantie moeten we een opstartdiskette kunne gebruiken. Graag jullie advies

En is is beter om je eigen vraag te openen dan zomaar in een ander zijn/haar vraag uit het niets een vraag stellen.

Dan kun je ook meer info geven omtrent het systeem (merkpc of kloon), foutmeldingen etc want de info die je nu geeft is te weinig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan