Opnieuw installeren XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsojo

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
213
Hallo allemaal,

Ik wilde op mijn andere PC Windows XP opnieuw installeren, dus ik deed de CD er in en starte het formatteren. Op 86% liep mijn PC opeens vast. Ik had een halfuur gewacht en hij kwam geen procent verder. Ook het schijflampje brandde al een kwartier niet meer. Dus ik had mijn PC uitgezet (Wat ONGELOOFELIJK dom is als je je partitie aan het formatteren bent), en weer opnieuw opgestart. Toen kreeg ik elke 4 seconden een piepje te horen, wat ik ook hoor als er geen RAM-Geheugen in je PC zit.
Ik sta nu helemaal machteloos...

Wie kan mij ALSJEBLIEFT helpen??

Mvg Lars
 
Nee als ik mijn PC opstart dan gaat ie al meteen piepen en kan ik niets meer...
 
Dat ruikt naar een hardware fout... Kun je in het BIOS komen? P.O.S.T: Welke piepjs geeft hij?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
als je schijf bij formatteren al zo'n problemen heeft, dan kun je er bijna vanuit gaan dat je schijf op sterven na dood is.
Dat uitschakelen tijdens formatteren heeft hem wss de genadeklap gegeven.
Bedenk dat een schijf gemiddeld 5 jaar mee gaat, heeft jouw schijf die leeftijd al overschreden (gezien XP denk ik wel) doe je dan geen moeite meer en zet er een nieuwe schijf in.
Zou jammer zijn als je 'm nog wel geïnstalleerd kreeg en na 3 maanden begeeft hij het alsnog, dan is al je moeite voor niks geweest.
 
Laatst bewerkt:
De computer die ik nu heb is al iets van 20 jaar oud en hij doet het nog prima met 2 GB RAM. Maarja, is er echt niet een andere oplossing dan? Want ik vind het zonde om die 150 GB zomaar weg te gooien...
 
Hallo allemaal,

Ontzettend bedankt voor jullie reacties! Maar hier is toch de oplossing:

Ik had het dus zo gelaten met mn pc en dacht vandaag: Ik ga het toch nog even proberen. Dus ik zette mijn pc aan, en ik kreeg geen piepjes, maar ook geen beeld. Dus ik het RAM eruit gehaald en er weer in gedaan en toen kreeg ik beeld! Dus ik heb nu dus Windows 7 op mijn computer staan en hij doet het goed.
Ik had alleen nog 1 vraagje, en die kan je vinden op: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/697755-Windows-7-Updaten

Bedankt, Lars
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan