Opnieuw installeren??

Status
Niet open voor verdere reacties.

defa45

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Gisteren 19-12-03 is mijn PC vastgelopen tijdens het downloaden. Ctrl-Alt-Del voor taakbeheer werkte niet, heb hem toen gereset.
Het probleem is nu dat ik windowsXP Pro wel normaal op kan starten, maar bij elk programma wat ik aanklik (opstart) gebeurt er niets. De pc blijft hangen!!!
Via veilige modis / administrator kan ik wel gewoon met de pc werken. Hier heb ik wat belangrijke bestanden van de C-schijf gekopieerd.
Zou er een virus in de pc zijn geslopen, moet ik XP opnieuw installeren.
Voordat ik opnieuw installeer wil ik de mailadressen en -berichten van een bepaald account ook overzetten via de administator-account. Hoe kan ik dit doen?

2

Nee, ik ben nu met een andere pc op internet, zodoende kan ik de vraag nu toch stellen.

Ik had op de pc norton AV 2003 pro staan met live-update, dus de av-strings zijn redelijk bij.

3

Het gaat mij in de vraag vooral ook om hoe de mailadressen en -berichten van Outlook Express via de administator-account te backuppen.

Overigens Nav blijft ook hangen bij de scan via de administrator account (in de map .....live update/downmoads)

lijkt me misschien ook een goede tip als je systeem herstel uitvoerd naar een datum voordat je dat probleem had

Geplaatst door flipper_oceaan
lijkt me misschien ook een goede tip als je systeem herstel uitvoerd naar een datum voordat je dat probleem had

Dat is ook geen gek idee :o
Maar ik ging er gelijk van uit dat het een virus was, vandaar.

Als het een virus was dan had je deze wel inmiddels ondekt omdat je norton erop heb staan, dus ga ik van jou verslag ervanuit dat het geen virus is.

Als je de berichten op dit forum bijhoud zie je dat Norton regelmatig wel eens een virusje langs laat glippen.

Dat klopt, erkan altijd een virus binnen geslopen zijn,maar het lijkt mij in jou geval niet zo. Je kunt in de veilige modes anders eens klikken op uitvoeren.....daar typ je: msconfig
daar kies je het tabblad opstarten, wie weet zie je er iets bij staan wat er niet in thuis hoort bij het opstarten.
Ik heb namelijk het gevoel dat je pc bij het opstarten iets zoekt wat er niet is.
Ik zou dit of systeem herstel gewoon eens uitproberen.
Als dit allemaal niet lukt kun je nog altijd je pc opnieuw installeren.
In veilige modus kun je ook je pc op virus laten scannen, neem aan dat je dat al geprobeerd hebt.
succes

4

Kan ik bij systeemherstel ook alleen de data van de c-schijf (boot) laten herstellen, zonder dat de data op de D- en E-schijf gewijzigd wordt?
Dit omdat ik in de administator-account wat data van de C-schijf naar de D-schijf gekopieerd heb. Ik wil namelijk dat dit niet ongedaan gemaakt wordt (voor het geval dat).

Laatst bewerkt:
ja, bij systeemherstel, doet hij de instellingen van je windows herstellen, hij komt niet aan je andere schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan