Opnieuw installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter pimmm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmm

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2007
Ik heb mijn pc al een aantal keer opnieuw geinstalleerd, maar steeds blijven de bestanden op mijn "D" schijf staan. Alles van mijn "C" schijf wordt wel geheel verwijderd. Ik snap niet hoe dit komt, want hierdoor raakt mn "D" schijf bomvol. Weet iemand hoe ik windows opnieuw kan installeren zodat ook al mijn gegevens van de "D" schijf worden verwijderd?

Is die "D" schijf echt een fysieke andere schijf of een extra partitie op dezelfde fysieke schijf als de "C"??

In totaal heb ik 300GB aan harde schijf ruimte, op "D" staat 241GB en op "C" staat 37.7GB, is dat dan partitie?

Kijk even in je computer of er 1 of 2 harddisken in zitten

Ok,

Wanneer je opstart vanaf de Windows CD krijg je de mogelijkheid om de partities te verwijderen.

Verwijder hier zowel de C als de D partitie (Al je gegevens gaan verloren!!)
Maak dan 1 of meerdere nieuwe partities aan en installeer Windows op C, het wijst dan zich zelf.
Wanneer je klaar bent heb je een C partitie met Windows en is de rest leeg.

dan als je windows geinstalleerd hebt ,naar schijf beheer toe gaan en daar je D: schijf formateren

Oké bedankt! Ik zou eens kijken wat ik er van kan maken

ik ben nu in een menu aangekomen waar ik de partities kan verwijderen, ik krijg 4 opties:
1. delete primary dos partition
2, dekete extended dos partition
3. delete logical dos drives in the extended dos partition
4. delete non-dos partition.

Mijn vraag is nu: welke moet ik nemen?

ik spring er ook ff in

wat je nu wilt doen is je schijf terugbrengen tot 1 partitie, dat is niet echt handig als ie heel groot is of je niet elke keer alles kwijt wilt zijn als je opnieuw gaat installeren.

dus ik zou zeggen.. hou lekker een d en c schijf

ik heb bv tekstbestanden en foto;s ed op d staan, zodat die veilig zijn bij herinstallatie.

je moet gewoon bij deze computer D aanklikken en formatteren kiezen, daarna is die helemaal leeg. dus als er nog iets opstaat dat je WEL wilt houden moet je dat eerst ff ergens anders opslaan.

Laatst bewerkt:
Ik heb in eerste instantie ook gewoon geprobeerd om D via deze computer te formateren, maar dat lukte toen niet. Ik kreeg toen een waarschuwing ofzo. Maar ik wil wel graag partities houden. Dan maak ik ze wel opnieuw aan.

wat voor melding kreeg je ?

als je windows installeert komt ie op je c schijf zoals je gemerkt hebt.

Ik krijg de melding: Deze schijf kan niet geformateerd worden. Sluit alle schijfhulpprogramma's of andere programma's die deze schijf gebruiken af en controleer if de inhoud van deze schijf in geen enkel venster wordt weergeven. Probeer vervolgens de schijf opnieuw te formateren.

Maar mijn vraag blijft welke van de 4 mogelijkheden ik moet kiezen...

Oke vreemd, ik probeer optie 1 en krijg: no primary dos partition to delete
Voor opties 2 en 3 krijg ik hetzelfde, alleen via optie 4 kan ik verder komen...

Betekent dit dat ik dus geen partities heb

die melding die je kreeg wil zeggen dat er 'iets' draait dat op je d schijf is geinstalleerd.
als je bv nero daar hebt en de updater is opgestart heb je dat probleem al.

aan je keuzeopties in dos waag ik me even niet, te lang geleden om me te herinneren welke je dan zou moeten pakken.

wellicht dat iemand anders dat voor je kan beantwoorden

Oke, mijn vraag wordt dus nu hoe ik mn D schijf geformateerd krijg. Ik heb windows al opnieuw geinstalleerd, en dan nog krijg ik mn D schijf niet geformatteerd. Ik heb al mn processen afgesloten, en dan nog steeds die melding. Is er geen manier om het te doen terwijl ik mn pc opstart, zodat die processen er nog niet zijn?

misschien via de veilige modus ?

of de processen in taakbeheer afsluiten en nog een keer proberen

In veilig modus krijg ik het ook niet voor elkaar, zelfde melding. En als ik processen ga afsluiten in veilig modus, krijg ik een melding dat de pc zich af gaat sluiten binnen een minuut. Ik snap er niks meer van

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan