opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

wupie

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2009
Berichten
28
Zit met het volgende probleem,

Onze pc werd tergend traag,na de nodige prog. en allerhande zaken niks beter.
Maar besloten om helemaal opnieuw te beginnen.
Dus XP opnieuw erop ,drivers erop,en met de driver van het scherm erop te zetten slaat hij vast.Beeld niet meer leesbaar,strepen en vakken.
De laatste nieuwe vga driver erop en weer hetzelfde.
Na drie X van nul af aan begonnen het dan maar opgegeven en er nu Vista opgezet die ik ook had liggen.
Geen probleem met het beeld meer,maar hij is weer heel traag,cpu en geheugen zwaar belast,terwijl er eigenlijk nog niks anders op de pc staat.
Iemand wat tips ofzo?
Het betreft een pc met een intel 4 , 280 ghz,512 mb en 32 bit

bedankt in elk geval.
 
Misschien in Vista in dit geval niet bestemd voor jouw PC en dat ie daarom al gelijk traag is,...
 
Ik zou eerst eens het geheugen uitbreiden, 512 Mb is te weinig voor Vista om fatsoenlijk te draaien.
Geheugen is niet zo duur meer en als je moederbord de mogelijkheid heeft zou ik het uitbreiden naar 2 Gb.
Ook zou ik Vista dan vervangen door Windows 7, dat draait veel soepeler.
Waarom XP de genoemde problemen vertoond zou ik zo niet kunnen zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Het grote probleem zit in de 512MB. Upgrade indien mogelijk naar minimaal 1GB geheugen en Windows 7. Ook voor Windows XP met SP3 heb je minimaal 1 GB geheugen nodig.

Als je enkel problemen hebt met de XP installatie dan zit daar toch iets niet goed met de drivers. Heb je 100% zeker de juiste gebruikt?
 
Hoi,

Mogelijk kreeg je het VGA-probleem pas ná het installeren van een servicepack .... ??
Want dat is een bekend probleem onder XP. Ik weet alleen niet meer of dat nu met SP2, of met SP3 was ..
Wel weet ik de oplossing: na het installeren van het betreffende servicepack de driver-cd erin en de oorspronkelijke VGA-driver weer installeren in de veilige modus.
 
Bedankt voor de info,
Ik heb ook al eens eerst XP erop gezet dan de drivers en dan pas sp2 binnen gehaald,altijd het zelfde verhaal.Misschien is de vga kaart het aan het begeven ,want soms als je hem opstart krijgt de monitor geen signaal door en moet je hem terug afzetten en opnieuw opstarten.Ik dacht dat dit misschien wel opgelost was met alles opnieuw te doen,maar vandaag was het na een week toch weer zo ver.
Zal wel eens even rondkijken wat ik er mee ga doen,hij is toch voor de kinderen.
Uitbreiden is een optie,maar Vista en XP heb ik liggen ,windows 7 vindt ik dan weer te veel om zomaar even aan te schaffen.

Groeten
Ed
 
Kijk in ieder geval ook naar de mogelijkheid het geheugen uit te breiden want dat zal een stuk schelen in de performance van die PC.
 
Bedankt voor de info,
Ik heb ook al eens eerst XP erop gezet dan de drivers en dan pas sp2 binnen gehaald,altijd het zelfde verhaal.Misschien is de vga kaart het aan het begeven ,want soms als je hem opstart krijgt de monitor geen signaal door en moet je hem terug afzetten en opnieuw opstarten.Ik dacht dat dit misschien wel opgelost was met alles opnieuw te doen,maar vandaag was het na een week toch weer zo ver.
Zal wel eens even rondkijken wat ik er mee ga doen,hij is toch voor de kinderen.
Uitbreiden is een optie,maar Vista en XP heb ik liggen ,windows 7 vindt ik dan weer te veel om zomaar even aan te schaffen.

Groeten
Ed

.... dus eerst - na SP2 _ de oorspronkelijke driver van je grafische kaart weer installeren, voordat je nieuwe hardware gaat kopen.
Ik zou dus voor XP kiezen in jou geval en niet voor Vista. De laatste is idd een veel grotere belasting.
Desondanks zou ik, zélfs als je XP blijlft gebruiken, het geheugen uitbreiding.
1Gb erbij scheelt écht stukken ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan